دکتر کاظم زرگری » لاغری و پیکرتراشی » ابدومینوپلاستی یک جراحی مفید برای شکم

ابدومینوپلاستی یک جراحی مفید برای شکم

ابدومینوپلاستی چیست؟
ورم شکم بعد از ابدومینوپلاستی چقدر طول می کشد تا برطرف شود؟
 

ابدومینوپلاستی یکی از جراحی های زیبایی بی خطر و ایمنی به شمار می آید که متقاضیان خاص خود را جذب کرده است. در این روش اقدام به کشیدن چربی ها و سفت نمودن عضلات دیواره شکم می کنند. یکی از مناسب ترین کاندیدای ابدومینوپلاستی خانم هایی هستند که چند شکم زایمان داشته اند و یا افرادی که طی رژیم های غذایی خاص پوست شکم شل و افتاده ظاهر شده است.

علت شل و افتادگی شکم را می توان در عوامل ژنتیکی و وراثت نیز دانست.

طول عمل این عارضه 1 تا 5 ساعت زمان بر است که در شصورتی که به متخصص و یابهترین جراح ابدومینوپلاستی مراجعه شود، با بهترین روش و بدون کمترین عوارض جانبی به همراه خواهد بود.

هزینه ابدومینوپلاستی

گفته می شود که ابتدا با مراجعه به یک متخصص حاذق اقدام به  معاینه مقدارچربی و افتادگی پوست ناحیه مذکور می کنند و سپس قیمت ابدومینوپلاستی را تعیین می نمایند، که از فردی به دیگری متغیر است و البته بسته به مکان و موقعیت جغرافیای نیز دارد. علاوه بر موارد ذکر شده به هزینه های قبل و بعد از عمل نیز بستگی دارد که باید داروهای مصرفی، دستمزد جراح، هزینه ابزار و تجهیزات، بی هوشی و… متفاوت می باشد.

ابدومینوپلاستی

کاندیدهای ابدومینوپلاستی

  • افرادی که علاوه بر مقداری چربی در شکم پوست شل و آویزانی دارند.
  • برای زنانی که سابقه زایمان و بارداری های متعدد داشته اند.
  • متقاضیانی که از سلامت کاملی برخوردار باشند و قبل از این پروسه تمام آزمایشات تجویز شده جراح، بی عیب و نقص باشد.
  • افرادی که از بزرگ بودن شکم رنج می برند و اعتماد به نفس در آنان کاهش پیدا نموده است.
  • افرادی که به علت افزایش سن ، پوست شکمشان خاصیت ارتجاعی پیدا کرده باشد.
  • برای افرادی که از نتایج عمل انتظارات واقع بینانه داشته باشند.
  • خانم هایی که بعد ها قصد بارداری را ندارند.
  • افرادی که در 6 ماه اخیر وزن ثابتی دارند.

شایان ذکر است که بگوییم این عمل برای افراد دیابتی، قلبی و عروقی و هم چنین افراد سیگاری توصیه نمی شود.

توصیه های قبل از ابدومینوپلاستی

ابتدا متقاضی باید به یک جراح حاذق مراجعه نماید تا نتایج حاصل از عمل برایش رضایت بخش و مطلوب باشد.

جراح تمام عوارض و یا احتمالات بعد از عمل را به فرد توضیح می دهد تا جای هیچ گونه ابهامی در ذهن متقاضی نباشد.

چون این جراحی هیچ گونه ریسکی ندارد، پس بهتر است که فرد خود به تنهایی برای عمل تصمیم گیری نماید.

جراح سپس به بررسی و تهیه پرونده برای بیمار می پردازد.

قبل از عمل متقاضی باید ازبرخی داروها که سبب رقیق شدن خون می شود، اجتناب کند، از جمله: آسپیرین

نحوه‌ی ابدومینوپلاستی

این عمل تحت بیهوشی عمومی با کنترل نمودن ضربان قلب و نبض آغاز می شود. جراح با ایجاد برشی در ناحیه زهار یعنی ازمفصل ران به سمت لگن و برشی دیگر در ناف و اطراف آن پوست و چربی زائد را بر می دارد سپس با کشش پوست ، آن ناحیه را بخیه زده و اقدام به ترمیم عضلات می نماید.

اما در مینی ابدومینوپلاستی با ایجاد برشی کوچک در ناف اقدام به جذب چربی های موجود می کنند و ناف از محل خود جدا شده و در یک یا دو سانتی متر بالاتر از موقعیت فعلی قرار می گیرد و عضلات را ترمیم و سفت می نمایند.

توصیه های بعد از ابدومینوپلاستی

ابتدا باید گفت که دوره نقاهت آن  اغلب بین یک هته تا یک ماه می باشد. فرد باید برخی از اقدامات را رعایت کند تا هرچه سریع تر به فعالیت ها و امور روزمره زندگی بپردازد.

این اقدامات بعد از عمل جراحی شکم ابدومینوپلاستی عبارتند از:

  • مصرف برخی از مسکنات و قرص های التیام درد
  • استراحت مطلق و بستری شدن بعد از عمل
  • برای تسریع بهبودی مصرف آناناس تازه ، میوه ، ماهی و میگو
  • در صورت بروز ترشحات و خون آبه ای بیش از حد تعیین شده جراح، حتما باید بررسی و رسیدگی شود.
  • عدم حمل اجسام سنگین تا زمان بهبودی
  • عدم مصرف دخانیات و نیکوتین تا یک ماه بعد از عمل
  • استعمال گن و یا شکم بند برای برطرف نمودن تورم ، کبودی و شکل گیری شکم
  • اجتناب از مصرف نمک حداقل تا دو هفته بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی و بارداری

یکی از روش های حذف چربی های اضافی ، ورزش و رژیم های غذایی اصولی می باشد که گاهی خانم ها،در اثر این پروسه، پوست شل و افتاده در شکم آنان رخ می دهد.

گفته می شود که  حاملگی و زایمان نیز پوست شکم  را دچار کشیدگی شدیدی می کند که پس از زایمان پوست به صورت شل و آویزان نمایان می شود و برای رهایی از این عارضه به سراغ جراحی شکم با ابدومینوپلاستی می روند.

حذف وزن در جراحی با ابدومینوپلاستی بسته به جراحی های اولیه دارد که چه مقدار چربی در زیر ناف را تشکیل داده است.  این پروسه به منظور کاهش اندازه و سایز صورت می گیرد که هیچ گونه عوارض جانبی را به همراه ندارد و فرد بعد از عمل احساس رضایت کاملی از جراحی دارد. اگر خانمی قصد بارداری مجدد را نداشته باشد می توان بخشی از دیواره شکم را جمع نمود. البته باید ذکر کرد که این پروسه هیچ گونه مشکلی را برای بارداری بعد از یک تا دوسال از عمل ایجاد نمی کند و فرد به راحتی می تواند بعد از این پروسه زمانی مجددا باردار شود.

کاندیدای ابدومینوپلاستی افرادی هستند که به علت ژنتیک و وراثت عارضه ای شلی و افتادگی پوست شکم  یا زایمان های متعدد را دارند و خواهان خلاص شدن از این معضل می باشند.

ابدومینوپلاستی-و-بارداری

مزایای ابدومینوپلاستی و بارداری

بعد از بارداری پوست اضافی را نمی توان با ورزش و رژیم های غذایی منظم برطرف نمود از این رو ابدومینوپلاستی روشی موثر در رفع چربی های زائد و اضافی شکم می باشد.

با ابدومینوپلاستی برداشتن کامل توده چربی اضافه شکم صورت می گیرد به این شکل که وقتی پوست اضافی را حذف می کنیم، به منظور لاغرتر شدن شکم و حذف کامل چربی، لیپوساکشن نیز برای تکمیل انجام خواهد شد. البته باید گفت که این را متخصص یا جراح باید تجویز نماید و مورد تایید متقاضی نیز باشد.

از دیگر مزایای ابدومینوپلاستی  سفت شدن عضلات شکم می باشد که بارداری ، کاهش یا افزایش وزن، ضعف عضلات شکم باعث ایجاد عارضه شل شدن پوست شکم شده است.

گفته می شود که برخی از خانم ها در کنار ابدومینوپلاستی، جهت فرم دهی پستان به علت شیر دهی و پروسه بارداری، سینه هایشان نافرم شده است و اقدام به جراحی لیفت سینه می نمایند.

مزایای ابدومینوپلاستی

اخیرا عمل جراحی زیبایی در بین افراد از استقبال زیادی برخوردار شده است به طوری که از بین هر دو نفر یک نفر یک عمل جراحی یا زیبایی را انجام داده است. یکی از جراحی های پرطرفدار در بین افراد به خصوص جوانان ، جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی می باشد به طوری که این عمل مناسب افرادی است که چاقی کمی در اطراف شکم  داشته باشند و با رژیم غذایی استاندارد و ورزش های شکمی برطرف نشود این عمل بسیار مفید بوده و نتایج عالی را برای متقاضی به همراه می آورد.

اغلب اوقات افراد به طور ناگهانی دچار کاهش وزن می شوند و در ناحیه شکم پوست زائد و اضافی می آورد. به منظور کاهش و رفع این عارضه بهتر است که عمل ابدومینوپلاستی را انجام دهند. در این مقاله قصد داریم که کاندیدای ابدومینوپلاستی و مزایای ابدومینوپلاستی را ذکر کنیم.

 

کاندیدای ابدومینوپلاستی

افرادی که در ناحیه شکم پوست زائد و اضافی  مختصری دارند.

افرادی که چربی کمی در ناحیه شکم دارند.

افرادی که چاقی مفرط داشته اند و با کاهش ناگهانی وزن دچار افتادگی پوست  یا تجمع پوست در ناحیه شکم شده اند.

این پروسه مناسب افرادی است که چندین شکم زایمان داشته اند و بعد از آن شکم پوست اضافی آورده باشد.

فوائد ابدومینوپلاستی

با انجام جراحی ابدومینوپلاستی باعث برطرف شدن ترک های پوست شکم می شود و پوست صاف خواهد شد.

اگر فردی تحت عمل لیپوماتیک یا لیپوساکشن قرار بگیرد ممکن است که در ناحیه شکم پوست اضافی تجمع پیدا کند که بهترین روش برای خلاص شدن از این عارضه ابدومینوپلاستی خواهد بود.

این روش هیچ گونه خونریزی ندارد و فرد بلافاصله بعد از این پروسه می تواند بیمارستان یا کلینیک را ترک نماید.

با انجام این جراحی باعث جذابیت  در پوست شکم هم از نمای ظاهری و هم از نمای نیم رخ خواهد شد.

ابدومینوپلاستی هیچ گونه آسیبی به شریان های تغذیه در حین این عمل وارد نخواهد کرد.

چنانچه به یک فوق تخصص جراحی پلاستیک حاذق مراجعه شود، فرد زودتر از بیمارستان یا کلینیک مرخص خواهد شد.

هیچ گونه عوارض جانبی خاصی برای متقاضی ندارد و دوره نقاهت کوتاه مدتی برای متقاضی به همراه دارد.

شایان ذکر است که بگوییم یکی از دغدغه های فکری افراد این است که زمانی که پوست کشیده می شود، ناف نیز به پایین کشیده می شود که جراح اقدام به ایجاد محل جدید برای ناف می کند که جای نگرانی ندارد و ناف را با عضلات شکم در ناحیه جدید می دوزند، هیچ گونه پروسه ای خطرناکی نیست.

قیمت ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی چیست؟ آیا افراد خاصی این عمل را انجام می دهند یا همه می توانند این عمل را انجام دهند؟ علت انجام ابدومینوپلاستی چیست؟ هزینه و قیمت این عمل چقدر می باشد؟

در این مقاله سعی نموده ایم که به برخی از سوالات شما مخاطبان عزیز پاسخ داده باشیم تا بیشتر با این فرآیند آشنا شوید.

دستگاه ابدومینوپلاستی یا همان جراحی پلاستیک شکم به منظورسفت نمودن عضلات دیواره شکم کاربرد دارد که اغلب برای خانم هایی جایز است که زایمان های متعددی کرده باشند . اما افرادی که به طور ناگهانی دچار کاهش وزن می شوند نیز به این جراحی نیاز پیدا می کنند.

باید متذکر شویم که گاهی عامل ژنتیک و وراثت نیز در آویزان نگه داشتن شکم موثرمی باشند اما درصد این عارضه بسیار پایین می باشد.

جراحی شکم  یا ابدومینوپلاستی بسته به وسعت و مقدار حجم شکم متفاوت می باشد، اغلب اوقات از ا الی 5 ساعت طول می کشد که چنانچه به یک متخصص جراحی پلاستیک حاذق مراجعه شود بهترین و ایده آل ترین نتایج را برای متقاضی به همراه دارد.

 

در جراحی ابدومینوپلاستی جراح مجبور به ساخت یک سوراخ جدید برای ناف می باشد که هیچ گونه خطری برای بیمار در پی ندارد، و بعد از عمل درد بسیار جزئی را متحمل می شود که با استعمال برخی از داروهای آرام بخش درد التیام پیدا می کند.

یکی از دغدغه های فکری اغلب متقاضیان این جراحی دانستن هزینه و قیمت ابدومینوپلاستی می باشد که باید بگوییم این عمل از جراحی به دیگری متفاوت است و نمی توان هزینه دقیق را ذکر کرد فقط بیمار باید به پزشک مراجعه نماید و مکان و مقدار حجم تخلیه را برای دکتر قید کند، سپس دکتر براساس این علائم اقدام به درمان و جراحی نماید و قیمت آن را تعیین می کند.

کاندیدای ابدومینوپلاستی

افرادی باید این عمل را انجام دهند که از نظر روحی روانی و جسمانی در صحت کامل قرار داشته باشند این سخن بدین معنا است که نباید به بیماری هایی مانند: بیماری قلبی، بیماری دیابت، آسم و … مبتلا باشند.

مناسب خانم هایی است که بارداری های متعدد و زایمان های زیادی را داشته اند.

خانم هایی که دیگر قصد بارداری نداشته و یا در طول چند سال آتی به آن فکر نکنند.

هرچقدر سن این افراد زیاد باشد، پوست ارتجاعی می شود در نتیجه بسیار مناسب افرادی است که در محدوده ی سنی 35 تا 50 سال می باشد.

افرادی که از استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی اجتناب می ورزند.

افرادی که دارای پوست اضافی در شکم می باشند و این عارضه باعث شرمساری آنان شده است.

روش جراحی ابدومینوپلاستی

بعد از این که بیمار را به اتاق عمل منتقل می کنند اقدام به بیهوش نمودن وی می نمایند سپس به بررسی میزان ضربان قلب، نبض و تنفس بیمار می پردازند. جراح زیبایی شکم یک برش در زهار یعنی از بالای ران تا قسمت لگن ایجاد می کند بعد از آن برشی در ناف و اطراف آن ایجاد می نماید. این عارضه باعث می شود که کشیدن پوست دیواره شکم آسان تر شود و در آخر بخیه می زند و بیمار را به بخش ریکاوری منتقل می کنند. باید بگوییم که اگر مقدار چربی در ناحیه شکم کم باشد؛ جراح از دستگاه مینی ابدومینوپلاستی استفاده می کند، این روش نیز بسیار ایده آل بوده و نتایج مطلوبی را برای متقاضی به همراه می آورد. بلافاصله بعد از این عمل بیمار باید از گن های فشاری استفاده کند تا بافت های داخلی شکل گیرند.

 

 

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز چیست؟

لیزر لیپولیز جایگزین روش های جراحی برای کم کردن میزان بافت چربی در شکم و پهلو ها است. لیزر لیپولیز یا لیپولیزر، شاید ایده آل ترین روش برای کاهش چربی های شکم و پهلو هاست زیرا...

آمادگی برای جراحی لیپوماتیک

آمادگی برای جراحی لیپوماتیک

یکی از روش های محبوب برای پیکر تراشی استفاده از دستگاه لیپوماتیک است، که امروزه استقبال بسیار زیادی از طرف مراجعین داشته است. این روش به دلیل سرعت بالا و عملکرد دقیقی که دارد...

راهنمای انتخاب بهترین جراح لیپوماتیک

راهنمای انتخاب بهترین جراح لیپوماتیک

جراحی لیپوماتیک از محبوب ترین و بی دردسر ترین روش های لاغری است که اگر جزو افراد مناسب این عمل زیبایی باشید می توانید در کم تر از یک روز به اندام ایده آلتان دست پیدا کنید. این...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

2 دیدگاه ها
  1. هانا

    پوست شکم کامل کشیده میشه؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *