دکتر کاظم زرگری » جراحی بینی » سوالات متداول جراحی زیبایی بینی

سوالات متداول جراحی زیبایی بینی

محتوا پنهان
  1. 1 1-آیا در زمان جراحی زیبایی بینی دارای سرماخوردگی باشیم می توانیم جراحی زیبایی بینی انجام دهیم؟
  2. 2 2- آیا در صورت بارداری می توانم رینوپلاستی انجام دهم؟
  3. 3 3- آیا می توان بدون برش و زخم رینوپلاستی انجام داد؟
  4. 4 4- آیا با سوراخ بینی که به دلیل پرسینگ ایجاد شده، می توان جراحی زیبایی بینی انجام داد؟
  5. 5 5- آیا جراحی زیبایی بینی می تواند مرا جذاب تر کند؟
  6. 6 6- آیا باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم یا می توانم با پرکننده ها مانند فیلر و ژل جراحی زیبایی بینی انجام دهم؟
  7. 7 در جراحی بینی استخوانی از چه تکنیک و روشی استفاده می شود؟
  8. 8 آیا امکان بازگشت بعد از جراحی بینی استخوانی وجود دارد ؟
  9. 9 آیا باید بعد از جراحی بینی استخوانی رژیم غذایی خاصی باید رعایت شود؟
  10. 10 چه مدت بعد از جراحی بینی استخوانی می توان به فعالیت های بدنی و ورزش کردن ادامه داد؟
  11. 11 بعد از جراحی بینی استخوانی تا چه مدت طول می کشد تا از تورم و کبودی بینی کاسته شود؟
  12. 12 آیا امکان بازگشت به حالت اولیه بعد از جراحی بینی وجود دارد؟
  13. 13 برای کاهش تورم چه اقداماتی باید بعد از جراحی صورت گیرد ؟
  14. 14 بعد از گذشت چه مدت تورمات بینی بعد از جراحی کاهش پیدا می کنند ؟
  15. 15 سوالات قبل از عمل بینی
    1. 16 سن مناسب برای جراحی بینی چقدر است؟
    2. 17 آیا امکان رشد بینی با افزایش سن وجود دارد؟
    3. 18 دوران نقاهت بعد از رینوپلاستی چه قدر است؟
    4. 19 چه زمانی بعد از جراحی بینی می توانم ورزش کنم؟

 

افراد در زمان جراحی زیبایی بینی سوالات زیادی از جراح در خصوص شرایط خود قبل و بعد از جراحی می پرسند. در ادامه بیشترین سوالاتی که از دکتر زرگری پرسیده شده است نیز در ادامه آمده است تا به افرادی که خواهان جراحی زیبایی بینی نزد دکتر زرگری جراح بینی هستند و سوالاتی دارند نیز پاسخ داده شود.

سوالات متداول جراحی بینی

برخی از این سوالات به شرح زیر است:

1-آیا در زمان جراحی زیبایی بینی دارای سرماخوردگی باشیم می توانیم جراحی زیبایی بینی انجام دهیم؟

در صورت سرماخوردگی نباید تحت عمل جراحی بینی قرار بگیرید. تورم راه های تنفسی بینی ، عفونت برونشیت ها و سایر مشکلات شایع در بیماری های تنفسی می تواند باعث عوارض در روند جراحی بینی شود. بهتر است جراحی زیبایی بینی خود را به تعویق بیندازید.

2- آیا در صورت بارداری می توانم رینوپلاستی انجام دهم؟

در حین بارداری نباید جراحی بینی انجام دهید. برای این کار نوزاد متولد نشده شما در معرض خطر قرار می دهد. هیچ جراح معتبری رینوپلاستی را بر روی یک زن باردار انجام نمی دهد. نکات لازم را بهترین جراح بینی کرج یا بهترین جراح بینی تهران به شما ارائه خواهد نمود

3- آیا می توان بدون برش و زخم رینوپلاستی انجام داد؟

تکنیک رینوپلاستی باز یک اسکار کوچک در پایه بینی ایجاد می کند ، در حالی که روش رینوپلاستی بسته همه زخم ها را درون سوراخ بینی پنهان می کند. بنابراین ، یک گزینه بدون زخم (رینوپلاستی بسته) در دسترس است ، اما اینکه آیا شما واجد شرایط این رویکرد هستید ، باید در طول مشاوره شخصی شما مشخص شود. حتی اگر برای رسیدن به نتایج مورد نظر خود باید تحت عمل جراحی رینوپلاستی باز قرار بگیرید ، زخم معمولاً بسیار نا مشخص است.

4- آیا با سوراخ بینی که به دلیل پرسینگ ایجاد شده، می توان جراحی زیبایی بینی انجام داد؟

داشتن سوراخ بینی تاثیری در جراحی بینی نخواهد داشت ، اما مجبور خواهید بود که جواهرات را برای این عمل بردارید. حداقل تا یک هفته پس از برداشتن اسپلینت و تقریباً یک هفته پس از جراحی ، نخواهید توانست جواهرات را دوباره پرسینگ وارد کنید. در صورت بسته بودن سوراخ یا در صورت برداشتن بافت حاوی هر قسمت از سوراخ ، احتمالاً باید بعد از جراحی زیبایی بینی توسرط بهترین جراح بینی گوشتی تهران مجدداً سوراخ کنید.

5- آیا جراحی زیبایی بینی می تواند مرا جذاب تر کند؟

جراحی زیبایی بینی اساساً ظاهر شما را تغییر می دهد ، هر چند به روشی ظریف. با انتخاب بهترین جراح بینی ، جراحی زیبایی بینی می تواند هماهنگی اجزای صورت را بهبود بخشد و ظاهر و جذابیت شما را تقویت کند.

با این وجود نتیجه جراحی بینی نسبی است و به شرایط مختلفی بستگی دارد.

 

6- آیا باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم یا می توانم با پرکننده ها مانند فیلر و ژل جراحی زیبایی بینی انجام دهم؟

می توان از پرکننده ها  برای زیبا ترشدن بینی استفاده کرد که می تواند ظرافتهای ظریف در ظاهر بینی ایجاد کند ، مانند پر کردن افتادگی در امتداد پل بینی. با این حال ، این نتایج فقط موقتی هستند. پرکننده ها نمی توانند ساختار اساسی بینی را تغییر دهند ، که نگرانی اصلی بسیاری از کاندیداهای جراحی زیبایی بینی است. نه می توانند اندازه بینی را کاهش دهند و نه یک برآمدگی استخوانی را از بین ببرند. آنها همچنین در هنگام استفاده در بینی خطرات بیشتری نسبت به سایر مناطق صورت دارند. برای نتایج دائمی و پیشرفت چشمگیرتر ، جراحی زیبایی بینی تنها گزینه است.

در جراحی بینی استخوانی از چه تکنیک و روشی استفاده می شود؟

یکی از سوالات متداولی که از دکتر کاظم زرگری، جراح بینی پرسیده می شود نحوه انجام این جراحی و تکنیک های مورد استفاده در این جراحی می باشد که دکتر کاظم زرگری در پاسخ به این سوال می فرمایند: جراحی بینی استخوانی به دو روش باز و بسته صورت می گیرد، در صورتی که از روش باز استفاده شود پوست بطور کامل از روی بینی برداشته می شود و تغییرات لازم که معمولا در جراحی بینی استخوانی کاستن استخوان و غضروف بینی است  صورت می گیرد . در صورتی که بینی دارای برآمدگی و قوز باشد، قوز بینی سمباده زده می شود تا فرم بسیار زیبایی در بینی ایجاد شود.

آیا امکان بازگشت بعد از جراحی بینی استخوانی وجود دارد ؟

با وجود اینکه بعد از جراحی بینی استخوانی امکان بازگشت بسیار نادر می باشد، اما به منظور جلوگیری از بروز این مشکل توصیه می شود حتما مراقبت های بعد از جراحی را بیماران بطور کامل رعایت کنند .

آیا باید بعد از جراحی بینی استخوانی رژیم غذایی خاصی باید رعایت شود؟

بعد از جراحی زیبایی بینی باید غذا بصورت نرم و آبکی آماده شود که نیاز به جویدن نداشته باشد، استفاده از سوپ و غذاهای میکس شده بسیار توصیه می شود سعی نمایید که کمتر از نمک استفاده کنید تا تورمات ناشی از جراحی سریعتر کاهش یابند .

چه مدت بعد از جراحی بینی استخوانی می توان به فعالیت های بدنی و ورزش کردن ادامه داد؟

جراحی زیبایی بینی نباید موجب کم تحرکی شما شود، بعد از جراحی بینی باید در کنار داشتن استحرات کافی به آرامی شروع به راه رفتن نمایید. به منظور جلوگیری از احتمال وارد شدن ضربه ای به بینی توصیه می شود از ورزش های سنگین در ماه اولیه بعد از جراحی بینی خودداری شود.

بعد از جراحی بینی استخوانی تا چه مدت طول می کشد تا از تورم و کبودی بینی کاسته شود؟

ورم و کبودی اطراف بینی و زیر چشم ها بعد از جراحی بینی به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد، استفاده از کمپرس سرد می تواند در بهبود سریعتر بسیار کمک نماید.

آیا امکان بازگشت به حالت اولیه بعد از جراحی بینی وجود دارد؟

بدلیل اینکه تقویت غضروف در حین جراحی در اکثر موارد در بینی های گوشتی صورت می گیرد احتمال برگشت پذیری وجود ندارد، تکنیک ها و مهارات هایی که جراح در حین جراحی مورد استفاده قرار می دهد در نتیجه بسیار تاثیر گذار می باشد .

برای کاهش تورم چه اقداماتی باید بعد از جراحی صورت گیرد ؟

  • مصرف کمپوت و آناناس تاز بسیار توصیه می شود
  • استفاده صحیح و بطور منظم از چسب بینی تا زمان تعیین شده
  • به مدت 48 ساعت استفاده از کمپرس یخ
  • جلوگیری از قرار گرفتن در مکان های گرم مانند سونا و جکوزی
  • کاهش مصرف نمک

بعد از گذشت چه مدت تورمات بینی بعد از جراحی کاهش پیدا می کنند ؟

 

سوالات قبل از عمل بینی

آیا در مورد تغییر دادن شکل بینی خود فکر می کنید؟ حتماً سوالات بسیاری ذهن تان را درگیر کرده است. اگر فکر می کنید که بینی شما به صورت تان نمی آید می توانید با رینوپلاستی شکل آن را تغییر دهید و به بهبود کلی ظاهرتان کمک کنید. در ادامه مقاله قصد داریم به سوالاتی که قبل از عمل بینی ذهن تان را درگیر کرده است بپردازیم.

  •  

سن مناسب برای جراحی بینی چقدر است؟

رینوپلاستی یکی از جراحی های محبوب برای زیبایی بیشتر صورت است. از آنجائیکه نتیجه این جراحی دائمی است، انجام آن در سنین پایین نیازمند توجه به یکسری نکات است. برای ایمنی هرچه بیشتر جراحی لازم است که استخوان های بینی و غضروف ها رشد کامل خود را کرده باشند. به همین منظور انجام جراحی بینی برای دختران از 16 سالگی و برای پسران از 18 سالگی انجام می گیرد.

آیا امکان رشد بینی با افزایش سن وجود دارد؟

در واقع تغییر شکل و سایز بینی بعد از جراحی بسیار بعید است. امکان دارد که غضروف بینی به مرور زمان خاصیت حمایتی خود را از دست بدهد و باعث افتادگی بینی و طولانی به نظر رسیدن بینی شود. پوست بینی می تواند ضخیم شود و باعث بزرگ به نظر رسیدن و پهن تر به نظر رسیدن بینی شود. البته احتمال بروز این موارد بسیار کم است ولی در صورتی که از ظاهر بینی خود بعد از چندین سال راضی نیستید می توانید جراحی بینی را به منظور ترمیم بینی انجام دهید.

دوران نقاهت بعد از رینوپلاستی چه قدر است؟

ندرتاً پیش می آید که دوران نقاهت جراحی بینی بیشتر از چندین هفته به طول انجامد. هفته اول بعد از جراحی بینی سخت ترین دوران است. در این دوران درد شدید است و بینی با بانداژ و اسپلینت محافظت می شود. این موارد می توانند باعث ناراحتی فرد شوند. در این دوارن از فعالیت های شدید فیزیکی باید پرهیز شود و همچنین هنگام خوابیدن سر کمی بالا تر قرار گیرد.

چه زمانی بعد از جراحی بینی می توانم ورزش کنم؟

به طور کلی هر فعالیت فیزیکی شدیدی که از پیاده روی و راه رفتن شدیدتر باشد، تا سه هفته بعد از جراحی بینی پیشنهاد نمی شود. این محدودیت فیزیکی شامل دویدن، رقصیدن، دوچرخه سواری، فعالیت های قدرتی و رابطه جنسی است.

 

 

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و این مسأله می‌تواند برای زنانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، موضوعی نگران‌کننده باشد. در زیر به مقدمه‌ای متفاوت در...

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

دکتر پروتز سینه نقش بسیار حیاتی در مراقبت و درمان بیماران با مشکلات پروتز سینه دارد. این تخصصی که از جراحان پلاستیک و ارتوپدی می‌آید، به دلیل اهمیت روانی و جسمی مسائل مرتبط با...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *