دکتر کاظم زرگری » جراحی بینی » عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی

آیا جراحی زیبایی بینی دارای عوارض جانبی حادی می باشد؟

اگر بعد از عمل رینوپلاستی علائم و نشانه های غیر طبیعی در فرد ایجاد شود، چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

اگر عوارض بعد از عمل به مدت طولانی در بیمار بماند، چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

معمولا دوران نقاهت چه مدت طول می کشد تا کاملا برطرف شود؟

در این مقاله توضیحات جامع و مفصلی پیرامون عوارض جراحی بینی گردآوری شده است، جهت کسب اطلاعات لازم بهتر است که این متن را تا انتها مطالعه نمایید. پس با ما همراه باشید.

یکی از جراحی های پلاستیکی که اخیرا در بین افراد مورد حمایت واقع شده و نسبت به آن تمایل پیدا نموده اند، جراحی بینی یا عمل رینوپلاستی می باشد که عملی کم ریسک و ایمن می باشد و هیچ گونه عوارض جانبی حادی را به همراه ندارد البته بسیار به مراجعه به یک جراح بینی حاذق بستگی دارد.

عوارض جانبی در جراحی زیبایی بینی

اغلب افراد چون هزینه جراحی بینی برایشان در اولویت قرار دارد در نتیجه به پزشکی آماتور و غیر حرفه ای مراجعه می کنند و ممکن است که هم دوران نقاهت سخت و طولانی را داشته باشند و هم این که برخی از عوارض جانبی در فرد ایجاد شود، برخی عوارض عبارتند از:

پره وسطی تو کشیده شده بینی: به این معنا که برداشتن بیش از حد غضروف تیغه میانی، پره را به داخل بینی می کشد. در نتیجه در حالت نیم رخ بینی بدشکل خواهد بود.

فرورفتگی‌های بیش از حد پره‌های بینی: اگر جراح در حین عمل غضروف های پره های بینی را برای زیبایی نوک بینی جمع نماید، علاوه بر ایجاد مشکل در فرورفتگی، تنفس را نیز مشکل می کند.

بدشکلی هشت ‌مانند: به این معنا که بینی از روبرو به شکل هشت می باشد و این نمای در فاصله  بالای استخوان و بخش پایین غضروفی، موجب دوتکه شدن بینی می شود، این عارضه نیز مشکلات تنفسی را نیز به همراه دارد.

بینی زینی شکل: از نخستین عوارض جراحی بینی می باشد که ممکن است که جراح بینی آماتور بیش از حد معقول قوز را در بینی استخوانی یا غضروفی را بردارد. این عارضه زمانی رخ می دهد که جراح بینی به درستی موقعیت آن را تخمین نزده باشد.

چکیده مطلب

رخداد این عوارض ذکر شده در فوق بسیار نادر است و اگر متقاضی به بهترین جراح بینی گوشتی تهران با تجربه و حاذق مراجعه نماید، هیچ کدام از این علائم و نشانه ها در فرد ایجاد نخواهد شد، بلکه برعکس بهترین و ایده آل ترین نتایج را نیز برای بیمار در پی خواهد داشت. اما گفته می شود که در صورت ایجاد هرگونه علائم در زمان نقاهت و یا بعد از آن ایجاد شود، به بهترین جراح بینی کرج  در اسرع وقت مراجعه کند.

عوارض جانبی که بعد از جراحی زیبایی بینی ایجاد می شود کدام هاست؟

  • ایجاد مشکلات تنفسی
  • خروپف شبانه
  • عدم قرینگی در حفره های بینی
  • بدشکل و بدفرم شدن بینی بعد از عمل
  • کوچک شدن بیش از حد بینی
  • و…

عوارض جراحی بینی باعث می شود که متقاضی نیاز به جراحی بینی ثانویه پیدا کند. بیشتر فوق تخصصان و جراحان بینی خواهان جراحی ترمیمی بینی بعد از 6 تا 12 ماه هستند چرا که هنوز تغییرات در بینی ادامه داشته و تا زمان توقف نمی توانند هیچ اقدامی را در بینی ایجاد نمایند. به گفته بهترین جراحی بینی در کرج اغلب بدفرمی ها و بدشکلی های جراحی بینی خود به خود و با گذشت زمان برطرف می شوند و متقاضی نیاز به جراحی بینی ثانویه ندارد به همین دلیل است که بیمار نباید در این پروسه عجله نماید.

توصیه بیشتر جراحان بینی در عمل بینی بر این است که اگر قبل از عمل به تمام مشاوره ها و نکات اساسی توجه شود، نیاز به جراحی ثانویه نخواهد بود.

بیمار باید تمام خواسته ها و سلایق خودش را به جراح توضیح دهد. بهترین جراح بینی تهران نیز با گرفتن عکس سه بعد از چهره ی بیمار و نشان دادن فرم و شکل نهایی بینی خواه قبل و بعد از عمل را نشان دهد تا بیمار با دیدی منطقی و معقولانه برای این عمل اقدام نماید.

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و این مسأله می‌تواند برای زنانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، موضوعی نگران‌کننده باشد. در زیر به مقدمه‌ای متفاوت در...

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

دکتر پروتز سینه نقش بسیار حیاتی در مراقبت و درمان بیماران با مشکلات پروتز سینه دارد. این تخصصی که از جراحان پلاستیک و ارتوپدی می‌آید، به دلیل اهمیت روانی و جسمی مسائل مرتبط با...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *