دکتر کاظم زرگری » جراحی سینه » مراقبت هاي قبل از عمل پروتز سينه

مراقبت هاي قبل از عمل پروتز سينه

جراحی پروتز سینه همانند تمام اعمال جراحی نیازمند به مراقبت های قبل و بعد از جراحی است تا بتوان از این جراحی مطلوب ترین نتایج را دریافت کرد. انجام دقیق این مراقبت های قبل از عمل پروتز سینه و رعایت تمامی توصیه های پزشک در نتیجه عمل جراحی دخیل است و با رعایت تمامی این توصیه ها می توان بهترین نتیجه را از جراحی پروتز سینه دریافت کرد، همچنین رعایت این توصیه ها به حفظ سلامت بیمار و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی کمک شایانی می کند. دکتر زرگری قبل و بعد از جراحی پروتز سینه توصیه هایی می کنند که در این مقاله به بیان این اقدامات و توصیه ها می پردازیم :

بیشتر بخوانید : جراحی پروتز سینه چگونه انجام میشود؟ چه مراحلی دارد

توصیه های عمومی قبل از جراحی پروتز سینه

مراقبت هاي قبل از عمل پروتز سينه

قبل از انجام هر نوع جراحی لازم است اقداماتی صورت گیرد. اولین اقدامی که قبل از جراحی پروتز سینه باید انجام دهید انتخاب یک جراح با تجربه و متبحر است دکتر کاظم زرگری در جراحی پروتز سینه دارای تجربه بسیار بالایی هستند و قبل از انجام این جراحی در زمان مشاوره در رابطه با تمامی اقداماتی که باید، رعایت شود تا بهترین نتیجه ازاین جراحی دریافت شود توضیحاتی می دهند. درزمان مشاوره دکتر کاظم زرگری با توجه با انتظار شما از نتیجه جراحی به شما خواهد گفت که چه نوع از پروتز سینه مناسب شما است.

در ادامه مطلب به شرح اقدامات لازم قبل از جراحی پروتز سینه می پردازیم تا شما در این زمینه اطلاعات لازم را بدست آورید و با رعایت این نکات بهترین نتیجه را پس از انجام این جراحی دریافت نمایید.

درزمان مشاوره در صورتی که در اقوام درجه یک شما فردی مبتلا به بیماری سرطان سینه است حتما با پزشک خود اطلاع دهید و در صورت داشتن جراحی های قبلی اطلاعات لازم را در اختیار پزشک تان قرار دهید.هزینه پروتز سینه در این افراد معمولا متفاوت است و با توجه به انواع پروتز سینه تعیین می شود معمولا پروتز سیلیکونی محبوب تر است .

  • مصرف الکل و سیگار قبل از جراحی پروتز سینه باید قطع گردد.
  • درزمان مشاوره حتما در صورتی که مبتلا یک بیماری خاصی مانند تالسمی، هپاتیت، دیابت، صرع و … هستید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • از دو هفته قبل از جراحی پروتز سینه مصرف انگور، کشمش ، سرکه، کاری و مشروبات الکی باید قطع گردد زیرا بروی بند آمدن خون اثر منفی دارند.
  • آزمایشات مورد نیاز قبل از جراحی پروتز سینه باید صورت گیرد.
  • از شب قبل از جراحی پروتز سینه نباید چیزی بخورید و ناشتا باشید
  • حتما یک همراه در روز جراحی در کنار خود داشته باشید
  • مصرف برخی از داروها مانند آسپرین،کومادین، ژلوفن و بروفن قبل از جراحی پروتز سینه باید قطع گردد زیرا این داروها اثر انعقاد خون دارند.
  • برای دریافت اطلاعت بیشتر قبل از جراحی پروتز سینه می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر راهنمایی و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.
  • باید مصرف سیگار و هرگونه دخانیات از سه هفته قبل از جراحی پروتز سینه قطع گردد، زیرا مصرف دخانیات قبل از جراحی باعث بروز مشکلاتی در حین جراحی و بعد از جراحی می شود.
  • باید چند هفته قبل از جراحی پروتز سینه به منظور جلوگیری از اختلال در سیستم انعقادی و احتمال افزایش خون ریزی مصرف آسپرین، ویتامین E  و A و بروفن قطع گردد.
  • افرادی که بیماری خاصی مانند افزایش فشار خون، تنگی نفس، بیماری های قلبی و ریوی، کم کاری یا پرکاری تیروئید، دیابت، کم خونی و آسم دارند باید جراح خود را مطلع سازند تا بررسی های لازم قبل از این جراحی صورت گیرد شاید انجام این جراحی با داشتن یک بیماری خاص به صلاح شما نباشد.
  • به منظور کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی استفاده از آب آناناس، آب کرفس و مرکبات تازه چند روز قبل و چند روز بعد از جراحی پروتز سینه توصیه می شود.

قبل از جراحی پروتز سینه تمامی آزمایشات لازم مربوط به قند خون، عملکرد سیستم انعقادی، عملکرد کلیه و … باید انجام گیرد . در زمان مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه دکتر کاظم زرگری تمامی آزمایشات لازم را برای بیمار در نظر می گیرند و انواع سایز پروتز سینه را برای انتخاب به شما معرفی می کند.

در صورت مصرف یک داروی خاص، لیست داروهای مصرفی خود را در زمان مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه به اطلاع بهترین جراح پروتز سینه برسانید، زیرا مصرف برخی از داروها قبل از جراحی باید قطع گردد.

در صورتی که یک ورزش حرفه ای مانند بدن سازی، شنا و یا ورزش اندام فوقانی انجام می دهید باید قبل از جراحی به جراح خود اطلاع دهید.

حدود 6 الی 8 ساعت قبل از جراحی نباید چیزی مصرف کنید.

توصیه های عمومی بعد از جراحی پروتز سینه

  • بعد از جراحی پروتز سینه هنگام استراحت زیر سر خود را با چند بالش بالا ببرید انجام این کار در کاهش تورم تاثیر گذار می باشد.
  • از روز بعد از جراحی پروتز سینه تا جایی که می توانید بر حسب توانتان به آرامی شروع به راه رفتن نمایید.
  • بروز تورم و خون مردگی در اطراف محل برش طبیعی می باشد، می توانید از کمپرس یخ برای کاهش این تورمات استفاده کنید.

چک لیست قبل از عمل پروتز سینه

توجه داشته باشید که ممکن است عناوین و محتوای لیست چک بسته به شرایط و نیازهای خاص هر فرد متفاوت باشد. در زیر یک چک لیست کلی قبل از عمل پروتز سینه آمده است:

  • مشاوره پزشکی: ملاقات با پزشک متخصص پلاستیک برای بررسی وضعیت سلامت و توضیحات در مورد عمل پروتز سیننه
  • آزمایشات قبل از عمل: انجام آزمایشات لازم برای ارزیابی سلامت عمومی و اطمینان از عدم وجود مشکلات جدی.
  • مشاوره روانشناسی: مشاوره با یک روانشناس یا مشاور روانی برای آماده سازی روانی و مقابله با استرس قبل از عمل.
  • آماده‌سازی مالی: بررسی هزینه‌های مرتبط با عمل پروتز سینه و برنامه‌ریزی مالی برای تأمین مخارج
  • محاسبه تاریخ عمل: تعیین تاریخ دقیق عمل پروتز سینه با پزشک و تیم درمانی.
  • تدابیر تغذیه: پیشنهاد مشاور تغذیه برای رعایت یک رژیم غذایی سالم قبل از عمل.
  • خودمراقبت پوست: استفاده از مرطوب‌کننده و محافظت از پوست در ناحیه پیشانی عمل.
  • آموزش تمرینات فیزیکی: تمرینات مخصوص جلوگیری از تشنگی و بهبود حالت فیزیکی بعد از عمل.

 

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
تاثیر پروتز سینه بر شیردهی و بارداری

تاثیر پروتز سینه بر شیردهی و بارداری

پروتز سینه برای زنانی که به دلیل عوامل مختلفی از جمله بیماری‌های سرطانی، جراحی‌های تخریبگر، یا عوارض طبیعی مانند کوچک بودن سینه، نیاز به ترمیم و شکل‌دهی به سینه‌های خود را دارند،...

پروتز سینه اشکی بهتر یا گرد؟

پروتز سینه اشکی بهتر یا گرد؟

پروتز سینه یکی از راه‌های معمول برای افزایش اندازه و شکل سینه‌ها است که برای افرادی که به دلایل مختلفی از جمله عوامل طبی یا زیبایی اقدام به جراحی آن می‌کنند. انتخاب بین پروتزهای...

7 علائم عفونت پروتز سینه + راه درمان

7 علائم عفونت پروتز سینه + راه درمان

عفونت پروتز سینه یک مشکل پزشکی جدی است که ممکن است پس از عمل جراحی پروتز سینه یا در طول زندگی و پس از آن رخ دهد. این عفونت می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی سلامتی و کیفیت زندگی فرد...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *