دکتر کاظم زرگری » جراحی بینی » عمل بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی

عمل بینی ترمیمی برای اصلاح و از بین بردن مشکلات بینی است که به عموما بعد از جراحی بینی اولیه به وجود آمده است. اتفاقات گوناگونی باعث می شوند نتیجه عمل بینی به نحو مطلوبی نباشد. به همین جهت بایستی جراحی بینی ترمیمی را انجام داد. در ادامه به بررسی کامل عمل بینی ترمیمی می پردازیم.

جراحی بینی ترمیمی چیست

بعضی از عمل های زیبایی بینی، نتیجه مطلوبی به همراه ندارند و یا بعد از گذشت مدت زمانی، بینی به فرم قبل از عمل بر می گردد. به همین دلیل به جراحی بینی ترمیمی نیاز می شود.

عوامل مختلفی باعث می شوند که نتیجه جراحی بینی موفقیت آمیز نباشد. انتخاب آگاهانه جراح مهم ترین نکته است که هنگام جراحی بینی باید به آن دقت کنید. اما در صورتی که به هر دلیلی این انتخاب موفقیت آمیز نبود، جراحی ترمیمی برای بهبود وضعیت بینی انجام می گیرد.

علاوه بر انتخاب پزشک، مراقبت های بعد از جراحی نیز تاثیر مستقیم بر نتیجه نهایی عمل دارد. اگر که  در انجام مراقبت ها دقت لازم انجام نشده باشد، میزان موفقیت عمل بسیار کاهش می یابد و باید جراحی ترمیمی انجام داد.

نکته مهمی که باید بدانید این است که جراحی ترمیمی بایستی حداقل یک سال الی 18 ماه بعد از جراحی اولیه انجام شود تا کامل مشخص شود که نتیجه عمل چیست.

توجه داشته باشید که انجام عمل ترمیمی بینی پیچیدگی ها و سختی های بیشتری دارد و تبحر و سابقه جراحی پزشک متخصص اهمیت دو چندان دارد. توصیه می شود که برای این جراحی تنها به فوق متخصصین جراحی زیبایی مراجعه کنید. دکتر کاظم زرگری فوق تخصص جراحی زیبایی در این زمینه سابقه درخشانی دارد. می توانید نمونه عمل های بینی ترمیمی دکتر زرگری را در اینستاگرام ایشان مشاهده کنید.

 

جراحی ترمیم بینی

شرایط جراحی ترمیمی

پیش از انجام عمل ترمیم بینی، برخی نکات هستند که بایستی حتما رعایت شوند. در واقع این جراحی با هر شرایط انجام نمی شود و همه متخصصان جراحی زیبایی نیز آن را انجام نمی دهند. شرایط زیر برای انجام عمل مهم است:

سلامت عمومی به خصوص در بینی

به طور کلی بایستی سلامت عمومی فرد در انجام عمل زیبایی بینی در وضعیت خوبی باشد زیرا به بی هوشی عمومی نیاز می شود. همچنین وضعیت گردن خون به خصوص در بینی نکته مهمی است که باید در جراحی بینی رعایت شود. در جراحی ترمیمی از نوعی گرافت استفاده می شود که به خونرسانی مطلوب نیاز دارد. همچنین بیمار بایستی پرهیزهای مربوط به عدم مصرف دخانیات را دراین بازه داشته باشد.

اهمیت پوست بینی

بافت پوست بینی در جراحی اهمیت بالایی دارد. در واقع بافت نرم و ارتجاعی عاملی است که باعث می شود عمل ترمیمی موفقیت آمیز باشد. در روند جراحی ترمیمی، بافت بینی و نوک بینی متحمل تغییرات خاصی می شود که برای تحمل آنها بایستی پوست ارتجاعی داشته باشد و اسکارهای سفت روی آن جمع نشود. به همین دلیل بهتر است پیش از انجام عمل با پزشک زیبایی خود در این مورد مشورت کنید.

 

ترمیم بینی جراحی شده

روش عمل بینی ترمیمی

با توجه به تشخیص جراح بینی برای انجام عمل ترمیمی، از روش های مختلفی برای جراحی ترمیمی می توان استفاده کرد. بعضی متخصصین روش سوهان کشیدن بینی را پیشنهاد می دهند، برخی به تقویت و ترمیم نوک بینی می پردازند و برخی دیگر جراحی کامل را انجام می دهند. با توجه به بینی، روش ترمیمی نیز متفاوت خواهد بود.

استفاده از پروتز برای بینی شیوه دیگری است که برای ترمیم وضعیت بینی انجام می دهند. البته استفاده از پروتز خود نیاز به مراقبت های خاص دارد که بایستی انجام شود تا از بروز عفونت جلوگیری شود. عموما پروتز ها در نوک بینی جایگذاری می شوند. این موضوع ممکن است برای افرادی که عادت دارند به نوک بینی خود دست بزنند اذیت کننده باشد ولی توصیه اکید می شود که این عادت را ترک کرده و در روند بهبود بینی خود اخلال ایجاد نکنند!

در برخی موارد می توان قبل از عمل ترمیمی بینی، با استفاده از تکنولوژی های جدیدی که در دسترس است شکل نهایی بینی را به صورت شماتیک تا حدودی به دست آورد. یکی از عوارضی که جراحی بینی نادرست می تواند داشته باشد این است که غضروف بینی را به طول کلی از بین برده باشد. در این موارد با توجه به نظر پزشک می توان از غضروف پیوندی کمک گرفت.

 

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و این مسأله می‌تواند برای زنانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، موضوعی نگران‌کننده باشد. در زیر به مقدمه‌ای متفاوت در...

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

دکتر پروتز سینه نقش بسیار حیاتی در مراقبت و درمان بیماران با مشکلات پروتز سینه دارد. این تخصصی که از جراحان پلاستیک و ارتوپدی می‌آید، به دلیل اهمیت روانی و جسمی مسائل مرتبط با...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *