دکتر کاظم زرگری » جراحی سینه » انواع برش در پروتز سینه

انواع برش در پروتز سینه

سینه ها به دلایل مختلف ممکن است تغییر حالت و ظاهر بدهند از جمله این دلایل می­ توان به افزایش سن، بارداری و یا شیردهی، کاهش وزن و یا بروز بیماری اشاره کرد. عوامل ذکر شده باعث کاهش حجم و کوچک شده سینه می شود. پروتز سینه به منظور تغییر ظاهر، سایز، فرم و یا بزرگ کردن سینه ها انجام می شود.

انواع برش در پروتز سینه
انواع برش در پروتز سینه

در انجام جراحی پروتز سینه و به منظور جاگذاری پروتز در داخل سینه، چهار نوع برش انجام می شود که به شرح زیر است:

برش زیر سینه  ای

متداول­ ترین روش جراحی پروتز سینه، برش زیر سینه ای است. در این روش برشی در زیر سینه زده می شود که طول این برش حدود پنج سانتی متر می باشد. جای زخم و بخیه این نوع از جراحی در زیر سینه کاملاً پوشیده می شود و در آینده فرد را به هر دلیلی دچار مشکل نمی کند. در این جراحی به دلیل دسترسی مستقیم به فضای پروتز، سایز و فرم پاکت در جراحی قابل کنترل است و در مکان تعیین شده قرار داده می شود و نتیجه مطلوبی را در پایان جراحی دارد.

برش اطراف پوست تیره نوک سینه

در این نوع از جراحی به دلیل برداشتن پوست تیره اطراف نوک سینه، جای زخم و بخیه های زده شده بر روی سینه می ماند و احتمالا آینده در شیردهی فرد اختلال ایجاد ­کند.

برش از زیر بغل

در جراحی برش از زیر بغل یکی از خط های چین زیر بغل را انتخاب و بر روی آن برشی به منظور واردکردن و جاگذاری پروتز صورت می­ گیرد. انتخاب این خط برش کمی سخت می باشد. در صورتی که  جاگذاری پروتز در این روش با مشکل پیش بیاید باید برشی بر روی سینه ایجاد نمود. بعضی بر این باورند که این نوع از جراحی از سه روش دیگر بهتر بوده و جای زخم و بخیه در معرض دید نیست، ولی اصلا این طور نبوده و در صورت پوشیدن لباس های بدون آستین جای زخم و بخیه به طور کامل قابل مشاهده می باشد.

برش از دور ناف

یکی از روش های سخت پروتز سینه می باشد. در این روش از جراحی فقط میتوان از پروتز های سالینی (آب نمکی) استفاده کرد و فقط در شرایط خاص توسط بهترین جراح پروتز سینه از این روش استفاده می شود.

توصیه می شود برای انتخاب نحوه برش و پروتز سینه خود با پزشک ماهر و متخصص مشورت نمایید.

روش های برش در جراحی پروتز سینه

عمل جراحی پروتز سینه در عصر امروز متقاضیان زیادی دارد . این عمل مختص به افرادی می باشد که از نظر ظاهری از سینه های خود ناراضی هستند و می خواهند سینه خود را بزرگ و حجیم کنند .  افراد زیادی به دلایلی مانند شیردهی و زایمان های متعدد و کاهش وزن شدید تصمیم به این عمل جراحی می گیرند . عمل جراحی پروتز سینه می تواند بر زیبایی فرد و جذابیت آن بیفزاید و به بهترین تناسب اندام خود دست پیدا کند .

برش در جراحی پروتز سینه

در عمل جراحی پروتز سینه جایگاه پروتزها رابطه مستقیمی با  روش برش ها دارد . این برش ها باید طوری صورت بگیرد که در آینده کمترین جای باقی مانده را داشته باشد و تا آنجایی که امکان دارد قابل دید نباشد . میزان و اندازه برش ها در پروتزهای سالینی حدود 3 تا 4 سانتیمتر می باشد در حالیکه در پروتزهای سیلیکونی 4 تا 5 سانتیمتر خواهد بود .

انواع برش در جراحی پروتز سینه به شرح ذیل می باشد

  •  برش دور ناف
  • برش زیر بغل
  • برش دور هاله ی سینه
  • برش زیر سینه

برش ناف : روش است که تنها برای افراد و موارد خاص انجام می شود و فقط در پروتزهای سالینی می توان از این روش استفاده کرد . این نوع روش برش روشی بسیار دشوار می باشد .

برش زیر بغل : این روش متقضیان زیادی دارد به علت اینکه بر روی سینه برشی ایجاد نمی شود اما مشکلی که در این روش می باشد این است که ممکن است پروتز بالاتر از محلی که باید ،  قرار بگیرد .

برش دور هاله ی سینه : اگر می خواهید همراه با عمل جراحی پروتز سینه همزمان لیفت سینه را هم انجام دهید این نوع روش ، مناسب ترین روش برش می باشد که فرد می تواند انواع سایز پروتز سینه استفاده کند .

برش زیر سینه : معروف ترین روش برش می باشد که پروتز را در سینه جای  گذاری می کنند . این روش بیشتر به بانوان جوان توصیه می شود و همچنین میتوان خیلی راحت به بافت سینه و میتوان بهتر به این ناحیه دسترسی پیدا کرد .

اما مجموعا پیشنهاد می شود که برای انتخاب نوع روش عمل جراحی پروتز سینه و نوع برش آن حتما با پزشک خود مشورت کنید و برای انتخاب پروتز هم هزینه پروتز سینه را از قبل بر آورد نمایید و برای نوع روش و پروتز پافشاری نکنید چرا که پزشک بنابر تجربیاتی که دارد و مهارت هایی که آموخته است بهتر میتواند برای عمل جراحی پروتز سینه تصمیم بگیرد .

 

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
تاثیر پروتز سینه بر شیردهی و بارداری

تاثیر پروتز سینه بر شیردهی و بارداری

پروتز سینه برای زنانی که به دلیل عوامل مختلفی از جمله بیماری‌های سرطانی، جراحی‌های تخریبگر، یا عوارض طبیعی مانند کوچک بودن سینه، نیاز به ترمیم و شکل‌دهی به سینه‌های خود را دارند،...

پروتز سینه اشکی بهتر یا گرد؟

پروتز سینه اشکی بهتر یا گرد؟

پروتز سینه یکی از راه‌های معمول برای افزایش اندازه و شکل سینه‌ها است که برای افرادی که به دلایل مختلفی از جمله عوامل طبی یا زیبایی اقدام به جراحی آن می‌کنند. انتخاب بین پروتزهای...

7 علائم عفونت پروتز سینه + راه درمان

7 علائم عفونت پروتز سینه + راه درمان

عفونت پروتز سینه یک مشکل پزشکی جدی است که ممکن است پس از عمل جراحی پروتز سینه یا در طول زندگی و پس از آن رخ دهد. این عفونت می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی سلامتی و کیفیت زندگی فرد...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *