دکتر کاظم زرگری » جراحی سینه » پروتز سینه سیلیکونی

پروتز سینه سیلیکونی

پروتزی که در جراحی پروتز سینه مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر از نوع سیلیکونی می باشد، پروتز سیلیکونی دارای جداره بسیار مستحکمی می باشد ، بهتر است قبل از جراحی پروتز سینه متقاضیان انجام این کار در رابطه با مواد مورد استفاده در این پروتز و کیفیت آن اطلاعاتی را بدست آورند و با دید باز اقدام به انجام این جراحی نمایند .

پروتز سینه سیلیکونی

ژل سیلیکون ماده تشکیل دهنده این پروتز می باشد، این ماده به بافت طبیعی بدن بسیار شبیه است به همین دلیل می باشد که عارضه خاصی بعد از جراحی پروتز سینه مشاهده نمی شود و بدن نسبت به قرار گیری این پروتز در سینه واکنشی نشان نمی دهد .

پروتز های سلیکونی دارای دو نوع می باشند که در زیر به آن ها اشاره شده است :

پروتز اشکی

پروتز اشکی با قرار گیری در بافت سینه فرم طبیعی  را در سینه ها ایجاد می نماید ، در جلسه مشاوره قبل از جراحی در رابطه با فرمی که انتظار دارید بعد از جراحی در سینه های شما ایجاد شود توضیحات لازم را در اختیار پزشکتان قرار دهید ، برخی از متقاضیان جراحی  پروتز سینه می خواهند که فرم طبیعی در سینه های خود ایجاد نمایند در این افرادی از پروتز های سیلیکونی اشکی استفاده می شود، با قرار گیری این پروتز ها در بافت سینه بدلیل اینکه قسمت بالایی آن باریک تر از قسمت پایینی است فرم طبیعی در سینه ایجاد می شود . در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری را در رابطه با پروتز های سلیکونی اشکی دریافت نمایید می توانید از طریق راه های ارتباطی سایت اقدام نمایید .

پروتز های گرد

نوع دیگر پروتز های سیلیکونی به شکل گرد می باشد، این پروتز ها فرم برجسته ای را در سینه ایجاد می نمایند . فرم زیبایی با قرار گیری این پروتز ها در بافت سینه ایجاد می شود، پروتز های گرد سیلیکونی شکلی شبیه نیمه کرده دارند که در سایز های مختلفی می باشند، با توجه به میزان برجستگی که فرد در نظر دارد بعد از بررسی های پزشک در سایز مناسبی این پروتز انتخاب می شود و با قرار گیری در بافت سینه برجستگی و فرم دلخواه فرد ایجاد می شود .

دکتر کاظم زرگری در جراحی پروتز سینه از دو نوع پروتز سالینی و سیلیکونی استفاده می کنند که هر دو پروتز مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا ( (fda می باشد و دارای استحکام بالایی می باشد و فرم دلخواه را در سینه ایجاد می نماید، سوالی که در این قسمت مطرح می شود این است که کدام یک از این دو نوع پروتز سینه بهتر می باشند.

مواد تشکیل دهنده پروتز سیلیکونی با سالینی بسیار متفاوت می باشد اما جداره هر دو پروتز از جنس سیلیکون می باشد.

پروتز های سالینی

همانطور که گفته شده این نوع پروتز مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا می باشد، سرم سالین مواد تشکیل دهنده پروتزهای سالینی می باشد، این نوع از پروتز ها بدلیل اینکه ظاهر مصنوعی را در سینه ایجاد می کنند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند .هزینه پروتز سینه سالینی معمولا ارزان تر است .

پروتز های سیلیکونی

پروتز های سلیکونی در دو شکل گرد و قطره اشکی می باشند ، پروتز هایی که گرد هستند برجسته می باشد و در سایز مختلفی در بازار ارائه می شوند که برجستگی مورد نیاز را در سینه ایجاد می کند. پروتز های قطره اشکی نمای طبیعی در سینه ایجاد می کنند و با قرار گیری در بافت سینه فرم طبیعی در سینه ایجاد می کنند . ژل سیلکونی که به بافت طبیعی بدن بسیار شباهت دارد مواد تشکیل دهنده پروتز های سیلیکونی می باشد .

نتیجه گیری

طبق تحقیقاتی که انجام گرفته است در این حوزه، پروتز های سیلیکونی نسبت به پروتز های سالینی برتری بخصوصی دارند، و امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و اکثرا پزشکان ترجیح می دهند که از این نوع پروتز سینه استفاده نمایند . در رابطه با نوع و انواع سایز پروتز سینه که در جراحی شما مورد استفاده قرار می گیرد مشاوره های لازم را از بهترین جراح پروتز سینه دریافت نمایید، اما انتخاب نوع پروتز را بر عهده جراح بگذارید .

پروتز هایی که در بافت سینه جایگذاری می شوند ، سالیان بسیاری در سینه باقی می مانند بنابرین باید از بهترین کیفیت و برند استفاده شود تا هیچ گونه عارضه ای بعد از جراحی ایجاد نشود .

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
تاثیر پروتز سینه بر شیردهی و بارداری

تاثیر پروتز سینه بر شیردهی و بارداری

پروتز سینه برای زنانی که به دلیل عوامل مختلفی از جمله بیماری‌های سرطانی، جراحی‌های تخریبگر، یا عوارض طبیعی مانند کوچک بودن سینه، نیاز به ترمیم و شکل‌دهی به سینه‌های خود را دارند،...

پروتز سینه اشکی بهتر یا گرد؟

پروتز سینه اشکی بهتر یا گرد؟

پروتز سینه یکی از راه‌های معمول برای افزایش اندازه و شکل سینه‌ها است که برای افرادی که به دلایل مختلفی از جمله عوامل طبی یا زیبایی اقدام به جراحی آن می‌کنند. انتخاب بین پروتزهای...

7 علائم عفونت پروتز سینه + راه درمان

7 علائم عفونت پروتز سینه + راه درمان

عفونت پروتز سینه یک مشکل پزشکی جدی است که ممکن است پس از عمل جراحی پروتز سینه یا در طول زندگی و پس از آن رخ دهد. این عفونت می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی سلامتی و کیفیت زندگی فرد...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *