در کلینیک دکتر زرگری می‌‌توانید از متخصصان ما مشاوره لازم را دریافت کنید

دکتر کاظم زرگری » جراحی بینی » سوهان کشیدن بینی

سوهان کشیدن بینی

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ تکنیکی جدید در میان روش های زیباسازی بینی است که اخیرا مورد توجه زیباجویان قرار گرفته است. اگر در تکنیک های زیباسازی صورت جستجویی داشته باشید، بی شک به روش رسپینگ یا سوهان کشیدن بینی بر خورده اید اما شاید اطلاعات کمی درباره آن داشته باشید. سوهان کشیدن بینی از روش های جدید محسوب می شود که با آن می توان فرم بینی را به حالت دلخواه در آورد و آن را تغییر داد. اما این کار نکات و چالش هایی دارد که در این مقاله می خواهیم به آن بپردازیم.

سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ بینی درعمل بدین معنا است که پزشک با سوهانی استاندارد که از جنس فولاد است و بسیار شبیه سوهان ناخن است اقدام به تراشیدن غضروف های اضافی و زائد در بینی های استخوانی کند.

افراد زیادی برای انجام جراحی های زیبایی به متخصصان زیبایی مراجعه می کنند. بسیاری از این افراد به دنبال انواع جراحی بینی نظیر جراحی بینی استخوانی یا جراحی بینی فانتزی و غیره هستند. اما برخی افراد می خواهند بدون جراحی، به بینی خود فرم زیبایی بدهند. برای این کار، تکنیکی جذاب به نام رسپینگ انجام می شود که با آن می توان شکل قوز بینی را تغییر داد. در برخی موارد نیز برای اصلاحات بعد از عمل می توان از رسپینگ استفاده کرد. برای این که نتیجه سوهان کشیدن مورد رضایت زیباجو باشد، بهتر است که بهترین جراح بینی مراجعه شود.

سوهان کشیدن بینی

از چه ابزاری برای سوهان کشیدن بینی استفاده می شود؟

برای انجام سوهان کشیدن بینی، بایستی از ابزار مخصوصی استفاده کرد. در واقع این ابزارها با توجه به نوع بینی است که قرار است رسپینگ روی آن انجام شود. از رایج ترین ابزارهای سوهان کشیدن نمونه های زیر می باشد:

سوهان سوزنی : افرادی که دارای بینی با قوز درشت هستند، می توانند از سوهان بینی سوزنی استفاده کنند. این سوهان از فولاد ضد زنگ ساخته می شود و دندانه های آن آسیبی به بینی نمی زنند بلکه تنها در نقاط مشخص شده باعث صاف شدن قوز بزرگ بینی می شود.

سوهان درشت : اگر قوز بینی به اندازه متوسط و عادی باشد، می توان با سوهان عاج دار درشت آن را به حالت دلخواه در آورد. در واقع برای سوهان کشیدن بینی با قوز و پره های متوسط می شود از این سوهان استفاده کرد. برخی از این سوهان های زنگ نزن و برخی دیگر تنگستنی هستند.

سوهان نرم : به طور کلی در پایان فرایند سوهان کشیدن بینی چه با اندازه سوزنی و چه با اندازه درشت، از سوهان نرم استفاده می شود. همچنین در برخی مواقع نیز طبق نظر پزشک متخصص، می توان برای قوزهای عادی و متوسط از رسپ نرم استفاده کرد.

جراح پس از بررسی کامل بینی زیباجو به این نتیجه می رسد که کدام سوهان برای وی مناسب است و با توجه به این موضوع، از سوهان مورد نظر در جراحی استفاده خواهد کرد.

رسپینگ بینی توسط فوق تخصص زیبایی

سوهان کشیدن بینی چگونه است؟

در ابتدا برای رسپینگ بایستی بینی زیباجو به طور کامل مورد بررسی پزشک قرار بگیرد تا مشخص شود که آیا این روش برای وی مناسب است یا خیر. اکثر رسپینگ را برای بینی هایی که دارای یک قوز خفیف هستند به کار می برند. پزشک بررسی می کند که قوز بینی با سوهان صاف می شود و به فرم دلخواه در می آید یا خیر. علاوه بر قوز می توان رسپینگ را برای قسمت های داخلی نظیر سوراخ های بینی نیز انجام داد. نتیجتا بایستی این قسمت از بینی نیز مورد بررسی بهترین جراح بینی تهران قرار بگیرد. پس از بررسی ها بایستی مراحل زیر برای سوهان کشیدن بینی انجام شود :

مراحل سوهان کشیدن بینی

بعد از تایید پزشک فوق تخصص زیبایی جهت سوهان کشیدن، بایستی نقاط مورد نظر توسط جراح مشخص شود. سپس می توان از بی حسی موضعی در آن نقاط استفاده شود زیرا این روش به اصطلاح سرپایی بوده و نیازی به بستری شدن و بی هوشی ندارد. با توجه به میزان قوز و مدلی که دلخواه فرد است، سوهان بینی انتخاب می شود. البته برای این کار نیز بایستی بدانیم که جراح کدام روش را در نظر دارد

انواع روش های سوهان کشیدن بینی

سوهان کشیدن در پروسه جراحی بینی به دو صورت کاربرد دارد.

روش باز: در این روش جراح برش هایی در اطراف حفره های بینی ایجاد می کند و پوست آن را بالا قرار می دهد تا دید بهتری داشته باشد و راحت تر اقدام به تراشیدن بینی کند. جراح در این روش با ایجاد مجرایی برای ورود رسپ به داخل بینی، می تواند دسترسی خوب و کاملی به نقاط مورد نظر برای صیقل دادن خواهد داشت.

روش بسته: از این روش بیشتر در جراحی های ترمیم استفاده می کنند.در واقع اگر جراحی بینی انجام داده باشید و پس از گذشت زمان احساس کنید که بینی شما به ترمیم نیاز دارد، بایستی از روش بسته درسوهان کشیدن بینی استفاده کنید و گفتنی است که روش باز برای این کار مورد نیاز نیست. در واقع اگر پس از گذشت تقریبا 6 ماه بعد از عمل هنوز قوز بینی باقی مانده باشد، جراح بینی می تواند با سوهان کشیدن بسته، این مشکل را برای شما برطرف کند. جراح بینی به دلیل مراقبت از بافت زیرجلدی بینی، از سوهان کشیدن بسته استفاده می کند زیرا روش باز ممکن است برای آن خطرساز شود و باعث التهاب زیادی در آن ناحیه شود.

پس از بی حسی و آماده شدن زیباجو و جراح، نوبت سوهان کشیدن است. در نقاط مشخص شده برش هایی ایجاد می شود تا با استفاده از آن ها بتوان غضروف بینی را سوهان کشید. برش ها هم در تیغه بینی و هم در قسمت پره های بین ایجاد می شود تا بتوان با ورود رسپ مخصوص به آنها، سوهان کشیدن بینی را انجام داد.
پس از انجام رسپینگ نیز بینی به فرم دلخواه تبدیل می شود و پس از گذشت مدتی کبودی ها و تورم نیز برطرف می شود.

از جمله اقداماتی که  بهترین جراح بینی کرج یا بهترین جراح بینی تهران قبل از عمل به آن دقت می نماید در این است که مشاهده کند که آیا بینی گوشتی است یا بینی استخوانی است. این اقدام کمک می کند تا جراح در حین عمل برای حذف استخوان و غضروف های اضافی از سوهان مناسب استفاده کند.

مدل های مختلف سوهان کشیدن بینی

سوهان کشیدن بینی درد دارد؟

سوالی که به ذهن افراد متقاضی رسپینگ می رسد این است که آیا سوهان کشیدن بینی درد دارد؟ در واقع هر اقدامی که برای زیبایی بینی انجام شود می تواند با درد همراه باشد. اما همانطور که گفته شد در روند رسپینگ از بی حسی موضعی استفاده می شود تا هنگام سوهان کشیدن فرد هیچ دردی را احساس نکند. پس از فرایند رسپینگ و هنگامی که اثر بی حسی از بین رفت، ممکن است درد غضروف صیقل خورد زیاد شود که با مسکن های تجویزی توسط جراح این درد کاهش می یابد. پس از سوهان، بینی دچار کبودی و تورم نیز می شود. با مراقبت های لازم نظیر فشار نیاوردن به بینی، استفاده از کمپرس یخ در روزهای اولیه کبودی، قرار ندادن آن در معرض سرما یا ضربه و غیره می توان کبودی و تورم را کنترل کرد.

سخن پایانی

پس از مطالعه نکات گفته شده درباره سوهان کشیدن بینی، پیشنهاد می شود که ابتدا خودتان بررسی کنید که آیا این روش می تواند برای شما مناسب باشد؟ سپس می توانید با بهترین جراح بینی تهران و فوق تخصص جراحی زیبایی دکتر کاظم زرگری در این خصوص مشورت کنید. پیشنهاد می شود برای مشاهده نمونه کارهای ایشان به صفحه اینستاگرام دکتر مراجعه کنید تا نتیجه سوهان کشیدن بینی برای زیباجویان محترم را ببینید.

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
مراقبت های ضروری قبل از جراحی بینی

مراقبت های ضروری قبل از جراحی بینی

اطلاع داشتن و رعایت مراقبت های ضروری قبل از جراحی بینی برای اطمینان از یک جراحی مطلوب بسیار مهم است. برخی از دستورالعمل هایی قبل از انجام عمل بینی باید انجام شود بسیار حیاتی است...

پولیپ بینی

پولیپ بینی

پولیپ بینی یک رشد غیر طبیعی و خوش خیم در بینی است که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در تنفس و عملکرد بینی شود. برخی اطلاعات مهم درباره پولیپ بینی: پولیپ ها رشدهای پرآب و ژلاتینی...

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و این مسأله می‌تواند برای زنانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، موضوعی نگران‌کننده باشد. در زیر به مقدمه‌ای متفاوت در...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

3 دیدگاه ها
  1. الهه

    قیمت رسپینگ تقریبا تو چه محدوده ایه؟لطفا بگید

    پاسخ
    • drzargari

      سلام باید مراجعه بفرمایید بعد از معاینه اعلام میشه خدمتتون . یا در دایرکت اینستاگرام پیام بزارید

      پاسخ
  2. مهدی

    عمل سوهان کشیدن جزئی چند ماه بعد از عمل، به صورت سرپایی انجام میشه یا از طریق بی هوشی؟ روی پوست انجام میشه یا اون قسمت از پوست برش داده میشه؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *