دکتر کاظم زرگری » جراحی سینه » جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت سینه از تکنیک های متداول زیبایی بدن است که برای بالا بردن و فرم دهی زیباتر سینه ها استفاده می شود. پزشکان زیبایی با استفاده از تکنیک های مختلف می توانند فرم افتاده سینه ها را برطرف کنند. با تکنیک های جراحی، سینه ها بالا آماده و شاداب و جوان می شوند. در این مقاله اشنایی کاملی با جراحی لیفت سینه خواهیم داشت.

بافت سینه از میزان زیادی چربی تشکیل شده است و در گذر زمان دچار افتادگی می شود. این افتادگی تاثیر منفی در کل اندام خواهد داشت و علاوه بر این افتادگی سینه باعث بروز مشکلاتی در ستون فقرات فرد می شود. به همین دلیل، بانوان زیادی خواهان انجام جراحی لیفت سینه هستند. اما پیش از انجام هر جراحی زیبایی بایستی آشنایی و شناخت کاملی با آن داشت و علاوه بر آن نمونه عمل های انجام شده را در مطب پزشک فوق تخصص جراحی زیبایی مشاهده کرد.

آشنایی با عمل لیفت سینه

با عمل لیفت سینه، سینه ها بالا کشیده می شوند و اصطلاحا فرم آنها سربالا می شود. در فرآیند لیفت، باقت سینه سفت می شود و نوک سینه ها بالاتر می رود. در بعضی عمل ها نیز با توجه به نظر بیمار و جراح زیبایی، بخش آرئول سینه کمتر و سربالاتر می شود.

نام دیگر لیفت سینه، جراحی ماستوپکسی است که جراحان از این اصطلاح استفاده می کنند. تکنیک جراحی در این عمل به صورتی است که بافت چربی و پوست پستان جمع شده به طور کلی سینه سفت می شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعضی لیفت های سینه بدون جراحی انجام می شود اما جراحی لیفت سینه یا همان ماستوپکسی کاملا متکی به جراحی است و مانند انواع جراحی های زیبایی سینه، پس از بیهوشی بیمار لیفت پستان انجام می شود.

جراحی لیفت سینه

 

چرا لیفت سینه؟

بافت سینه عمدتا از چربی تشکیل شده است و به همین دلیل پس از گذشت زمان و با توجه به تغییرات هورمونی که در بدن زنان ایجاد می شود، افتادگی سینه پدیده ای طبیعی است. علاوه بر این، بارداری، زایمان، شیردهی، تغییرات هورمونی، رژیم غذایی و فعالیت های بدنی باعث افتادگی می شوند. جراحی لیفت سینه اثر این تغییرات را از بین می برد و سینه را زیبا می کند.

روش جراحی لیفت سینه

برای جراحی لیفت سینه، فرم اولیه سینه و فرم نهایی سینه اهمیت دارد. با توجه به درخواستی که بیمار برای مدل نهایی سینه درخواست می کند، روش جراحی نیز متغیر خواهد بود. برای نمونه برخی از این روش ها را بررسی می کنیم:

لیفت هلالی
با توجه به فرم سینه، تنها قسمت آرئول سینه به حالت هلالی برش می خورد و چربی سینه از آن ناحیه تخلیه می شود. پس از جراحی، بخیه انجام شده و سینه جمع می شود.

لیفت پری آرئولار
در صورتی که تجمع چربی ها در اطراف آرئول سینه باشد، برش به حالت دایره ای خواهد بود و در بافت چربی را از آنجا خارج می کنند.

لیفت سه برشی
در این تکنیک لیفت، برش در سه قسمت پایین آرئول، کنار آرئول و زیر سینه انجام می شود. در تمامی نقاط برش بافت چربی اشباع شده که باید برداشته شود.

لیفت دو برشی
در این حالت تنها دو برش نیاز است که یکی در زیر خط سینه و دیگری در اطراف آرئول زده می شود. چربی از این قسمت ها برداشته می شود و لیفت انجام می شود.

نکته ای که بیماران گرامی بایستی به آن دقت کنند این است که هرکدام از تکنیک های جراحی برای مدل خاصی از سینه مناسب است. به همین دلیل بهتر است انتخاب تکنیک عمل و برش را به جراح زیبایی بسپارید.

مزایای لیفت سینه

داشتن اندامی زیبا، دغدغه افراد بسیاری است و اهمیت زیبایی برای بانوان بیشتر است. با جراحی لیفت سینه، اندام زیباتری خواهید داشت. مزایای لیفت سینه عبارتند از:

  • زیبایی و جوان سازی سینه ها
  • فرم دهی و حجم بهتر سینه
  • رفع افتادگی سینه و اصلاح فرم
  • کاهش آسیب به ستون فقرات بر اثر افتادگی سینه

مزایای جراحی سینه در فرم کلی بدن نمایان می شوند. البته توجه کنید که تنها جراحی کافی نیست و انجام مراقبت های بعد از جراحی نکته مهم است.

سوالات رایج

در صورتی که شما برای برطرف کردن مشکل افتادگی سینه های خود خواستار جراحی لیفت سینه باشید طبیعی است که سوالاتی در ذهن شما بوجود آید که در این قسمت به بررسی برخی از سوالات مهم و پاسخ آن ها می پردازیم تا قبل از انجام این جراحی اطلاعات لازم را بدست آورید.

 

 

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
تاثیر پروتز سینه بر شیردهی و بارداری

تاثیر پروتز سینه بر شیردهی و بارداری

پروتز سینه برای زنانی که به دلیل عوامل مختلفی از جمله بیماری‌های سرطانی، جراحی‌های تخریبگر، یا عوارض طبیعی مانند کوچک بودن سینه، نیاز به ترمیم و شکل‌دهی به سینه‌های خود را دارند،...

پروتز سینه اشکی بهتر یا گرد؟

پروتز سینه اشکی بهتر یا گرد؟

پروتز سینه یکی از راه‌های معمول برای افزایش اندازه و شکل سینه‌ها است که برای افرادی که به دلایل مختلفی از جمله عوامل طبی یا زیبایی اقدام به جراحی آن می‌کنند. انتخاب بین پروتزهای...

7 علائم عفونت پروتز سینه + راه درمان

7 علائم عفونت پروتز سینه + راه درمان

عفونت پروتز سینه یک مشکل پزشکی جدی است که ممکن است پس از عمل جراحی پروتز سینه یا در طول زندگی و پس از آن رخ دهد. این عفونت می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی سلامتی و کیفیت زندگی فرد...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *