در کلینیک دکتر زرگری می‌‌توانید از متخصصان ما مشاوره لازم را دریافت کنید

دکتر کاظم زرگری » جراحی بینی » رژیم غذایی پس از عمل جراحی بینی

رژیم غذایی پس از عمل جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی نقش مهمی را در تسریع روند بهبودی و کاهش بروز عوارض احتمالی بعد از عمل بینی را دارد. در این مقاله در رابطه با رژیم غذایی بعد از جراحی بینی توضیحاتی داده می شود تا افرادی که جراحی بینی انجام داده اند با رعایت این رژیم نتایج خوبی را از این جراحی دریافت کنند.

در ساعت های اولیه بعد از جراحی بینی بهتر است چیزی نخورید، زیرا ممکن است به علت باقی ماندن آثار داروی بیهوشی حالت استفراغ و تهوع پیدا کنید. بعد از گذشت 4 ساعت از جراحی بینی از مایعات استفاده نمایید، توصیه می شود فقط نوشیدنی های غیر ترش مانند آب آناناس، آب آلوورا و آب نارگیل مصرف نمایید در هنگام نوشیدن از نی استفاده ننمایید . تا جایی که ممکن است از آب میوه های تازه استفاده نمایید نه آب میوه های پاکتی و کمپوت.

ورزش پس از جراحی بینی

جراحی بینی امروزه در بین افراد بسیار رایج است زیرا بینی عضوی است که از مهمترین نقش ها را در زیبایی چهره فرد دارد و نیاز است تا با سایر اعضای صورت هماهنگی و تناسب داشته باشد. بینی علاوه بر زیبایی نقش مهمی در فراهم نمودن میزان هوای لازم تنفسی دارد. در جراحی بینی که با هدف بهبود شکل ظاهری بینی انجام می‌شود، بخش‌های خاصی از بینی مانند استخوان و غضروف تغییر داده می‌شوند تا با برطرف کردن ایرادات آن هماهنگی بیشتری با سایر اجزای صورت برقرار گردد.

کاهش تورم بعد از جراحی بینی

در این مقاله توضیحاتی در رابطه با روش هایی که می تواند از تورمات بینی بعد از جراحی بکاهد داده شده است تا با رعایت این نکات ساده به راحتی بعد از جراحی بینی از تورمات بینی خود بکاهید و نتایج واقعی جراحی خود را مشاهده نمایید .

بالا نگه داشتن سر به سمت بالا

با انجام این کار حتی در زمان استراحت می توانید از تورمات بینی بعد از جراحی بکاهید تا جایی که ممکن است از خم کردن سر به سمت پایین خودداری نمایید .

استفاده از کمپرس یخ

یکی از ساده ترین و موثر ترین روش ها برای کاهش تورم و کبودی اطراف بینی استفاده از کمپرس یخ می باشد ، انجام این کار روزی دو تا سه بار توصیه می شود مدت زمان استفاده بستگی به خود فرد دارد، زمانی که کمپرس یخ باعث احساس ناراحتی شد می توانید آن را از روی صورت و بینی بردارید .

کم کردن مصرف نمک

هر گونه التهابی با مصرف بیش از اندازه نمک بیشتر می شود ، بعد از جراحی بینی توسط بهترین جراح بینی تهران توصیه می شود از خوردن نمک یا هر گونه غذایی که حاوی سدیم می باشد تا مدتی خودداری شود ، زیرا مصرف سدیم باعث تجمع مایع در بدن و در نتیجه بیشتر شدن تورم می شود .

محدود کردن فعالیت ها

محدود کردن برخی از فعالیت ها می تواند در کاهش تورم تاثیر گذار باشد، فعالیت بیش از حد بدن می تواند باعث شود که خون به نواحی مختلف صورت هجوم بیاورد، توصیه می شود برخی از فعالیت ها تا مدت ها بعد از جراحی بینی محدود شود بلند کردن اجسام سنگین و خم کردن سر به سمت پایین می تواند باعث افزایش تورم شود تا جایی که ممکن است از انجام دادن این حرکات جلوگیری نمایید .

نتیجه گیری

تورمی که بعد از جراحی بینی بروز پیدا می کند طبیعی و اجتناب ناپذیر است ، بهترین راه مقابله با این مشکل داشتن صبر و رعایت نکاتی است که در قسمت فوق به آن ها اشاره شد . اگر قبل از جراحی بینی آگاه باشید که نتیجه نهایی را بعد از گذشت چندین ماه از جراحی بینی می توانید مشاهده نمایید گذراندن این دوران برای شما راحت تر می باشد . لازم به ذکر است باید از نتیجه جراحی توسط بهترین جراح بینی کرج انتظارات واقع بینانه داشته باشید. در انتها اگر با رعایت تمامی مواردی که بیان شد نتوانستید تورم بینی و اطراف آن را کاهش دهید و زمان بسیاری از جراحی بینی شما گذشته است ، تزریق کورتون برای کاهش این تورم می تواند گزینه مناسبی باشد ، اکثرا این تزریق در بینی های گوشتی که تورم دیر تر کاهش پیدا میکند صورت می گیرد .

 

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
مراقبت های ضروری قبل از جراحی بینی

مراقبت های ضروری قبل از جراحی بینی

اطلاع داشتن و رعایت مراقبت های ضروری قبل از جراحی بینی برای اطمینان از یک جراحی مطلوب بسیار مهم است. برخی از دستورالعمل هایی قبل از انجام عمل بینی باید انجام شود بسیار حیاتی است...

پولیپ بینی

پولیپ بینی

پولیپ بینی یک رشد غیر طبیعی و خوش خیم در بینی است که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در تنفس و عملکرد بینی شود. برخی اطلاعات مهم درباره پولیپ بینی: پولیپ ها رشدهای پرآب و ژلاتینی...

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و این مسأله می‌تواند برای زنانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، موضوعی نگران‌کننده باشد. در زیر به مقدمه‌ای متفاوت در...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *