دکتر کاظم زرگری » جراحی بینی » قیمت و هزینه عمل بینی 1403 (ارزانترین لیست جراحی انواع بینی)

قیمت و هزینه عمل بینی 1403 (ارزانترین لیست جراحی انواع بینی)

مسلماً اولین سوال زیبایی جویانی که قصد انجام عمل رینوپلاستی را دارند، این است که هزینه عمل بینی چقدر است؟ 

عمل بینی که امروزه به محبوب ترین عمل زیبایی در ایران تبدیل شده، با نوسانات بالای قیمت همراه است. این عمل به روش ها و تکنیک‌های مختلفی انجام شده، از طرفی جراحی انواع بینی مثل بینی گوشتی، بینی استخوانی و …  هزینه‌های مختلفی را در پی دارد. هزینه جراحی در سال 1403 با تغییرات چشمگیری همراه بوده که بسیاری از متقاضیان را متعجب نموده است. در ادامه به هر آنچه که باید در مورد قیمت و هزینه عمل جراحی بینی در تهران بدانید، می پردازیم :

هزینه جراحی بینی

 هزینه عمل بینی 

هزینه جراحی بینی در سال 1403 با اینکه نوسان قابل توجهی داشته است و به میزان 25 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته و اما همچنان بین 40 میلیون تا 50 میلیون برای تعرفه های معمول می باشد. البته همیشه قیمت های نجومی نیز در هزینه های جراحی بینی دیده می شود که از جانب جراحان لحاظ می شود. نکته ای که در این بین وجود دارد تصورات مراجعین از هزینه ها است که برخی بر این باورند که هرچه مبلغ و هزینه جراحی بینی بیشتر باشد، بیانگر حرفه ای بودن و یا تخصص بیشتر جراح خواهد بود. این تصور اشتباه است چرا که هیچوقت بالا بودن هزینه های جراحی بینی و یا غیرمنطقی بودن نرخ آن نمی تواند معرف تخصص، تجربه و تبحر جراح در عمل بینی باشد.

دقت داشته باشید که در انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی تهران به جز هزینه به رضایتمندی مراجعین و نمونه کارهایی که از ایشان وجود دارد، نیز توجه نمایید. خوشبختانه با وجود فضای اینترنت و گسترش شبکه های مجازی افراد آگاهی خوبی کسب نموده اند و به خوبی می توانند جراحان مختلف را از نظر کیفیت جراحی و نحوه ی عمل مورد بررسی قرار دهند.

هزینه جراحی بینی

لیست قیمت عمل زیبایی بینی

هزینه های جراحی به صورت تقریبی به این شرح است:

نوع بینی قیمت
هزینه عمل بینی استخوانیشروع قیمت از 15 میلیون تومان
عمل بینی گوشتیشروع قیمت از 17 میلیون تومان
عمل انحراف بینیشروع از 15 میلیون تومان
عمل بینی ترمیمیشروع از 22 میلیون تومان

هزینه‌های جانبی عمل زیبایی بینی به صورت تقریبی به این شرح است:

هزینه های جانبیقیمت
آزمایش‌های قبل از جراحیکمتر از 500 هزار تومان
قیمت ویزیت پزشککمتر از 200 هزار تومان
داروها و چسب بینیکمتر از 300 هزار تومان
عکس قبل عمل :کمتر از 300 هزار تومان
هزینه جراحی بینی

هزینه جراحی بینی شامل چه مواردی است؟

هزینه عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد، نوع بینی، دستمزد جراح، نوع مرکز درمانی که جراحی در آن انجام می‌شود و میزان تجربه پزشک، شهری که عمل را در آن انجام می‌دهید، همگی در تعیین قیمت اثرگذار هستند.

برای پرداخت هزینه های جراحی بینی، جراح قیمت نهایی را اعلام می کند، اما تمام مبلغ پرداختی شما سهم جراح نیست و تنها بخشی از آن است که به عنوان دستمزد برای ایشان باقی می ماند. به طور کلی هزینه های جراحی بینی شامل موارد زیر است و به موارد زیر تفکیک می شود :

هزینه های کلینیک

کلینیک و یا مرکز جراحی که انتخاب میکنید، هزینه های جداگانه برای امکانات بیهوشی و اتاق عمل را از جراح دریافت می کند. در واقع بخشی از هزینه عمل صرف تجهیزات و اتاق عمل خواهد شد و همینطور خدماتی که در کلینیک به شما ارائه می شوند. این خدمات شامل مراقبت ها، تخت استراحت و لباس های جراحی است، همچنین هزینه ی پرستاران و دستیاران جراح و تجهیزاتی که در حین عمل استفاده می شود هم جزو همین مبلغ خواهد بود. هزینه های هر کلینیک با مرکز دیگر متفاوت است و طبیعتا اگر مرکز جراحی مجهز تر و بروزتر باشد، مبلغ آن بیشتر خواهد بود. برخی از جراحان تنها در یک مرکز جراحی عمل انجام می دهند اما برخی دیگر نیز ممکن است در چند مرکز و بیمارستان عمل بینی را انجام دهند که به پیشنهاد ایشان و انتخاب فرد متقاضی کلینیک مورد نظر تایید و انتخاب می شود.

آزمایشات قبل از عمل بینی

با توجه به نیاز شما ممکن است آزمایشات و تصویر برداری هایی تجویز شود که این موارد همگی هزینه های جداگانه از عمل بینی در بر خواهند داشت. آزمایشات برای بررسی ساختار بینی و بررسی وجود شکستگی یا پولیپ در بینی است که بتوان تصمیم بهتری قبل از ورود به اتاق عمل در رابطه با نحوه و نیاز جراحی گرفت. از جمله این تست ها می توان به تست های عکسبرداری، سی تی اسکن و آزمایش خون اشاره کرد که همگی هزینه های خود را خواهند داشت. در صورتی که هدف از جراحی بینی، درمانی باشد، بیمه این قبیل هزینه ها را پرداخت خواهد کرد.

دستمزد جراح

دستمزد جراح با توجه به شرایط بیمار، نوع بینی و نحوه ی جراحی متفاوت خواهد بود. این مبلغ نرخ مصوبی ندارد و جراح می تواند از کمترین تا بیشترین میزان قیمت را به آن اختصاص دهد. در برخی از افراد مبلغ جراحی ممکن است کمتر یا بیشتر شود. به طور مثال جراحی ترمیم بینی به منظور اصلاح مشکلات جراحی قبلی با توجه به ریسک و سختی عمل معمولا دارای دستمزد بیشتری می باشد.

قیمت عمل بینی استخوانی بیشتر است یا گوشتی؟

حقیقت این است که دستمزد جراح برای جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی تفاوتی نداشته باشد. اما باز هم با توجه به ساختار بینی و مشکلاتی که به همراه دارد ممکن است برای برخی افراد با بینی های گوشتی که نیاز به تقویت شدید غضروف دارند، هزینه جراحی بینی مقداری بیشتر باشد. البته دستمزد جراح برای عمل بینی یک توافق دو طرفه است و نمی توان مبلغ دقیقی برای آن مشخص نمود.

 گاهی افراد در پی یافتن جراح بینی اند که با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را برایش مقدور نماید که ما توصیه می کنیم که افراد در پی یافتن جراحی با هزینه کمتری هستند، نتایج خوب و رضایت بخش نخواهد بود، بهترین گزینه ابتدا بررسی و شناسایی جراح با تجربه و حاذق می باشد، زیرا در صورت عدم مراجعه به جراح بی تجربه، علاوه بر هزینه نمودن ممکن است که متقاضی از شکل نهایی بینی خود رضایت مند نباشد. در نتیجه نیاز به جراحی ترمیمی بینی را داشته باشد، این روند علاوه بر یک بار عمل نمودن، هزینه را نیز افزایش می دهد و در ترمیم جراحی بینی هزینه مقداری افزایش پیدا می کند، مناسب ترین راه حل ابتدا با پرس و جو، دیدن مراجعه کنندگان و نمونه جراحی زیبایی بینی آن جراح می باشد. شایان ذکر است گفته شود که چنانچه جراحی بینی برای رفع مشکلی در بینی باشد، بیمه مقداری از هزینه را  تقبل می نماید، ولی اگر به منظور زیبایی اعمال شود، بیمه هیچ گونه هزینه ای را قبول نخواهد کرد.

هزینه عمل بینی با بیمه تامین اجتماعی 

از آنجایی که عمل بینی، جراحی زیبایی محسوب می‌شود، بنابراین بیمه‌های تامین اجتماعی هزینه آن را تقبل نمی‌کنند! مگر اینکه بینی مشکل پزشکی داشته و انجام جراحی برای آن الزامی باشد، که در این صورت با مشورت پزشک می توانید بخشی از این هزینه را از بیمه دریافت نمایید.

لازم به ذکر است که برخی از بیمه های تکمیلی  این هزینه را پرداخت می کنند. بنابراین برای اطلاع از این مورد لازم است، مستقیماً از دفاتر بیمه خود سوال کنید.

هزینه جراحی بینی در بیمارستان دولتی 

همان‌طور که در قسمت قبل هم اشاره کردیم، مراکز دولتی و بیمه ها هزینه جراحی رینوپلاستی را تقبل نمی‌‌کنند، زیرا جراحی زیبایی بوده و لزوم و اجباری برای آن نیست! با این حال برخی از پزشکان با بیمارستان های دولتی کار کرده و بنابراین می توانند با هزینه ای کمتر این جراحی را در بیمارستان برای شما انجام دهند.

سوالات متداول هزینه عمل بینی

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و این مسأله می‌تواند برای زنانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، موضوعی نگران‌کننده باشد. در زیر به مقدمه‌ای متفاوت در...

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

دکتر پروتز سینه نقش بسیار حیاتی در مراقبت و درمان بیماران با مشکلات پروتز سینه دارد. این تخصصی که از جراحان پلاستیک و ارتوپدی می‌آید، به دلیل اهمیت روانی و جسمی مسائل مرتبط با...

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی بیشتر از هر نوع دیگری از عمل بینی طرفدار دارد. این محبوبیت ناشی از فرم و سایز ایده آلی است که بعد از عمل جراحی ایجاد می شود. بینی فانتزی ظاهر زیبا و کوچکی دارد...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *