دکتر کاظم زرگری » جراحی بینی » بهترین جراح بینی گوشتی کرج ( نمونه کارها و ویدئو ها )

بهترین جراح بینی گوشتی کرج ( نمونه کارها و ویدئو ها )

عکس متحرک بینی عمل شده

اولین و مهم ترین مساله برای داشتن یک بینی زیبا، جذاب و خوش فرم ، انتخاب بهترین جراح بینی است که می تواند به شما در داشتن چهره ای زیباتر و استاندارد کمک نماید .

این مطلب برای شهروندان عزیز استان البرز که به دنبال بهترین جراح بینی کرج هستند ارائه شده است تا بتواند اطلاعاتی مفید در خصوص انتخاب جراح مورد نظر ارائه نماید . با ما همراه باشید

امروزه یکی از پروسه هایی که در بین افراد از استقبال زیادی برخوردار شده است؛ جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی می باشد که برای دستیابی به نتایج خوب و رضایت بخش باید به یک جراح بینی حاذقی مراجعه شود تا با توجه به اعتمادی که متقاضی به جراح بینی می نماید بهترین عملکرد را بعد از عمل کسب نماید.

همانطور که می دانید ، انجام جراحی های زیبایی بدون تحقیق و جستجو در دنیای اینترنت امکان پذیر نیست ، و البته ابزارهای مختلفی برای جستجوی پزشک مورد نظر ارائه شده است که می تواند مفید و موثر باشد . شما باید دقت و ملاحظات لازم را در این خصوص مد نظر قرار دهید تا بهترین جراح بینی کرج را انتخاب کنید و از نتیجه ی عمل جراحی بینی لذت ببرید .

عکس وکتور بینی

برای انتخاب بهترین جراح بینی کرج اگر تمایل به داشتن بینی فانتزی و یا نیمه فانتزی دارید ، انتظارات خود را به خوبی به جراح ابلاغ نمایید تا ایشان با معاینه دقیق میزان موفقیت جراحی را اعلام نماید ، آگاهی نسبی شما از نتیجه عمل باعث می شود که با آمادگی بیشتری نسبت به این عمل اقدام نمایید . مشاهده حضوری نمونه کارها به شما کمک بزرگی می نماید ، با مراجعه به مطب می توانید افرادی که عمل جراحی بینی نزد بهترین جراح بینی تهران داشته اند را بررسی و مصاحبه ای کوتاه با ایشان داشته باشید ، میزان رضایتمندی افراد از نتیجه ی عمل را بسنجید و در نهایت از پزشک مشاوره جراحی بینی دریافت نمایید . دقت داشته باشید که حتماً نمونه کارهای مختلف جراح را مشاهده کنید و در صورتی که در بین نمونه کارها، جراحی بینی فانتزی یا نیمه فانتزی مشاهده کردید، به آن جراح مراجعه کنید.

اما اگر اصرار به ایجاد یک فرم بینی فانتزی دارید می توانید برای انتخاب جراح بینی به ایشان مراجعه کنید که در این حوزه تجربه کافی دارد. حتما در مورد عوارض جراحی بینی تحقیق کنید زیرا بسیاری از افرادی که عمل بینی فانتزی انجام می دهند، بعد از جراحی بینی مشکلات تنفسی عدیده ای را تجربه می کنند. حتماً به پزشکی مراجعه کنید که درصد موفقیت بعد از جراحی بینی فانتزی بالایی دارد.

اطلاعاتی کامل در این خصوص توسط دکتر کاظم زرگری ارائه شده است که با مشاهده آن نسبت به عمل جراحی بینی و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید توجه نمایید .

یک جراح بینی ماهر باید قوز پشت بینی را رفع کند تا اختلاف بعد از جراحی زیبایی بینی را احساس نماید زیرا  با تراشیدن استخوان و قوز به بهبود زیبایی ظاهری فرد کمک شایانی می نماید.
جراح بینی قبل از جراحی زیبایی بینی خواه جراحی بینی گوشتی یا جراحی بینی استخوانی باشد به سن فرد، جنس، در صورتی که جراحی ثانویه است، موقعیت عمل، مشکلاتی که داخل بینی از جمله مشکل تنفسی یا دارا بودن پولیپ بینی را در نظر می گیرد و سپس تایید به انجام جراحی زیبایی بینی می کند. باید گفت که متقاضی نباید صرفا هزینه جراحی زیبایی بینی برایش مهم باشد و عملکرد و نتایج بعد از عمل را باید مد نظر داشته باشد.

در ادامه ویژگی های جراح بینی خوب را معرفی می نماییم تا در زمان عمل جراحی آگاه باشید که به چه نکاتی باید دقت و توجه نمایید .


داشتن تخصص و تجربه

تخصص و تجربه جراح برای عمل بینی ، یکی از مهم ترین موارد است که در وهله ی اول باید به آن توجه کنید ، جراح باید به خوبی آناتومی بینی و نحوه ی ایجاد تغییرات را به صورت کاملا حرفه ای و با تکیه بر تجربه ای که در این زمینه دارد انجام دهد . دقت داشته باشید که ایشان در زمان معاینه به خوبی طبق استاندارهای زیبایی شناسی مشاوره های لازم را به شما ارائه و تغییرات لازم را برای ایجاد ظاهری زیباتر از قبل در نظر بگیرد .

افرادی که نیاز به جراحی بینی دارند با مراجعه به جراح بینی می‌توانند مشکلات ظاهری و باطنی بینی خود را برطرف نمایند .بسیاری از افراد هستند که علاوه بر مشکلات ظاهری مانند قوز و یا کج بودن بینی از مشکلات تنفسی رنج می‌برند، برطرف کردن مشکلات تنفسی حین عمل زیبایی بینی یکی از مواردی است که مورد استفاده قرار می گیرد.


داشتن مهارت و سلیقه


جراح باید با تکیه بر تخصص و تجربه ای که دارد ، ذوق هنری و سلیقه خود را نیز برای ایجاد بهترین فرم بینی برای متقاضی به کار گیرد همچنین باید توانایی جراحی ترمیم بینی را داشته باشد تا مشکلات آن را حین عمل رفع کند.. آگاهی از علم زیبایی شناسی کمک می کند که جراح، بینی را متناسب با سایر اعضای صورت عمل کند و با توجه به موقعیت چشم، لب ها و گونه تغییرات لازم را ایجاد کند .

جراحی زیبایی یکی از تصمیمات جدی در زندگی فرد است و نباید با عجله و بدون فکر این تصمیم گرفته شود. فرد باید از انجام این جراحی اطمینان کامل داشته باشد و راجع به تغییرات بعد از جراحی و نتیجه نهایی واقع بین باشد. زیرا نتیجه ای که فرد بعد از جراحی در آینه می بیند دائمی است و فرد باید از دیدن این نتیجه خوشنود باشد.


نمونه کارهای موفق

عمل بینی یکی از متداول ترین عمل های زیبایی محسوب می‌شود که در سراسر دنیا دارای طرفداران بسیاری است. جراح زیبایی بینی با تراشیدن غضروف و استخوان بینی و ایجاد فرم دهی مناسب نسبت به چهره افراد باعث از بین بردن بد فرمی بینی و  ظاهر ناخوشایند دهان می‌شوند .

جراح منتخب از جانب شما باید نمونه کارهای موفق با میزان رضایتمندی بالا داشته باشد . از این رو دقت و توجه شما برای انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی تهران با مشاهده نمونه کارها و البته مصاحبت با افرادی که نزد پزشک عمل زیبایی بینی انجام داده اند کمک بزرگی به شما می نماید . جراح باید با مخاطبین خود در شبکه های اجتماعی و وبسایت صادق باشد و نمونه کارهای واقعی ، بدون ایجاد تغییرات ویرایشی درج نماید تا شما بتوانید با ملاحظه و دقت در نوع عملکرد جراح، نسبت به انتخاب ایشان تصمیم بگیرید .

بررسی میزان رضایتمندی مراجعین نیز جزو مواردی است که در زمان مراجعه برای مشاوره قبل از جراحی بینی به شما کمک می کند .

در جراحی بینی نتایج اولیه براساس رضایت بیماران از عملکرد و زیبایی بینی است که می توان به آن اعتماد  کرد. به همین دلیل ابزارهای زیادی جهت اندازه گیری بهبود کیفیت زندگی بیماران بعد از جراحی گسترش یافته است. در حیطه جراحی زیبایی بینی این ابزارها شامل پرسش نامه بررسی علائم انسداد بینی که عملکرد بینی و پرسشنامه بررسی نتایج جراحی زیبایی بینی که شکل بینی را ارزیابی می کند.
بینی شامل 5 سوال درباره عملکرد تنفسی می باشد که نحوه امتیاز دهی هر سوال به این شکل است که امتیاز صفر بدون مشکل و امتیاز 4 مشکل شدید را نشان می دهد که در مقیاس 100 مورد ارزیابی و تفسیر قرار می گیرد. شایان ذکر است که بگوییم افزایش نمره بینی نشانگر بدتر شدن عملکرد تنفسی می باشد.
ROE  شامل 6 سوال در مورد شکل و یک سوال در مورد تنفس بینی می باشد که یک جراح بینی خبره و حاذق باید تمام این ویژگی ها را رعایت نماید. در صورتی که افزایش نمره ROE  برای یک جراح بینی باشد بیانگر بهبود نتایج زیبایی بینی است.
در سال های گذشته طی تحقیقاتی که صورت گرفت  ارزیابی شد که تمام بیماران بیش تر از 18 سال سن داشتند و جراحی زیبایی بینی را صرفا جهت زیبایی انجام داده بودند نه جهت بدخیمی های بینی و بدشکلی مادرزادی.

برخی از نمونه کارهای جراحی دکتر زرگری :

بنر اینستاگرام



ارائه مشاوره صادقانه


جراح باید با دقت بینی شما را معاینه نماید و در مشاوره قبل از جراحی کاملا صادقانه به شما اعلام دارد که نتیجه ی نسبی عمل بینی تان چگونه خواهد بود ؟

هرچند که تمام تلاش خود را برای ایجاد بینی زیبا می نماید اما از دادن وعده های دروغین برای ترغیب شما نسبت به جراحی بپرهیزد.

انتظارات خود را از جراحی بیان کنید و نظر جراح را نسبت به آن ها بپرسید تا بعد از انجام جراحی دچار مشکل نشوید .

اگر شما خواستار  این عمل زیبایی  هستید لازم است قبل از این جراحی اطلاعات کاملی را در زمینه این جراحی بدست آورید و با انتخاب جراح بینی ماهر، به آن چه که از بینی خود انتظار دارید دست یابید البته باید انتظاراتتان  منطقی و معقولانه باشد و با توجه به ساختار بینی خود از جراح توقع ایجاد تغییرات لازم را داشته باشید ، بعنوان مثال در صورتی که بینی گوشتی و پهنی دارید از جراح بینی خود تقاظا نکنید که فرم عروسکی در بینی شما ایجاد نماید و بینی شما را بسیار کوچک کند.

با انجام جراحی بینی تمامی مشکلات ظاهری و تنفسی در صورتی که جراح با تجربه ای را انتخاب نمایید برطرف می شود، این جراحی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی شناخته شده است که امروزه در کشور ما بسیار مورد استفاده قرار می گیرد .

جراح بینی حاذق را می توان از روی نمونه کارها و میزان رضایت مندی  متقاضیانش تعیین کرد. یک جراح بینی باید بورد تخصصی جراحی را داشته باشد تا در حین عمل از بروز هر عارضه ای به موقع جلوگیری به عمل آورد. پزشک باید تناسب بین تمام چهره با بینی را حفظ کند تا هماهنگی زیبایی در چهره ایجاد شود. باید بگوییم که جراح بینی به تمام خواسته و سلایق بیمار توجه می کند اما در صورتی که تمایلات بیمار نامعقول باشد باید با مشورت به توافق برسند مثلا ممکن است که متقاضی از جراح بینی بخواهد که بینی را بیش از حد کوچک نماید که علاوه بر این که با چهره تناسب ایجاد نمی کند بلکه ممکن است که مشکلات تنفسی را نیز برای فرد به همراه داشته باشد. جراح بینی خبره و باتجربه باید علاوه بر جنبه زیبایی به جنبه سلامت نیز توجه نماید.

وکتور متحرک بینی


روش های انتخاب بهترین جراح بینی


همه انسان ها از دیرباز به دنبال زیبایی و جذب زیبایی و جذابیت بوده‌اند. با پیشرفت تکنولوژی و علم پزشکی این امکان برای افراد فراهم شده است که مشکلات ظاهری چهره خود را به خوبی برطرف نمایند. امروزه جراحی زیبایی بینی یکی از تکنیک های پرطرفدار در جراحی زیبایی صورت است که باعث ایجاد تغییرات بسیار وسیعی در فرم کلی چهره شده و زیبایی و شادابی را به افراد ترجیح می‌دهد.به کمک روش های نامبرده می توانید در انتخاب جراح موفق عمل نمایید :


مشاهده و بررسی نمونه کارهای جراح به شما کمک می کند که از سبک جراحی ایشان و البته میزان تغییراتی که برروی بینی افراد ایجاد نموده اند آگاه شوید .

دقت کنید که نمونه کارها متعلق به جراح انتخابی شما باشد و البته بدون استفاده از نرم افزار های ویرایشی منتشر شده باشند. بسیاری از افراد سودجو از نمونه کارهای دیگران با ایجاد مقداری تغییر در ساختار بینی نسبت به جذب بیمار اقدام می نمایند که باید به این مساله کاملا واقف و آگاه باشید.

بعد از انتخاب جراح ، حتما مشاوره حضوری دریافت نمایید . در مشاوره حضوری انتظارات خود را بیان کنید و از جراح بخواهید که با بررسی دقیق بینی به شما میزان موفقیت عمل را اعلام نماید .

در مشاوره شما با جراح بیشتر آشنا شده و نسبت به ایشان شناخت بیشتری کسب خواهید نمود . یکی از مهم ترین بخش های قبل از جراحی احساس امنیت خاطر و اطمینان به جراح است که شما را نسبت به انجام عمل بینی مصمم می نماید .

اخیرا با دسترسی به دنیای مجازی و دیده شدن پزشکان در این محیط ها، می توان به راحتی بررسی های لازم را انجام داد. در پیج اینستاگرام پزشک یا سایت وی می توان نمونه کارها را دید و مقالات یک پزشک را مطالعه کرد. همچنین در انجمن های مختلفی می توان نظرات بیماران درباره جراح را مشاهده کرد. تحقیق در فضای مجازی و اینستاگرام و خواندن نظرات کاربران هم می تواند کمک زیادی در انتخاب جراح کند.

یکی دیگر از شاخص های اطمینان از انتخاب جراح بینی، شنیدن اسم جراح بینی از دهان یک دوست یا اعضای قابل عتماد خانواده است. نمونه کارهایی از نتایج موفقیت آمیز جراحی، شیوه مطلوب در جراحی بینی، پاسخگو بودن به نگرانی های بیمار و مراقبت های مناسب و پیگیری همواره اطمینان بخش است. علاوه بر این هنگامی که تأییدهای متعدد از منابع مستقل جمع می شوند، سطح اطمینان خاطر بالا می رود.

آگاهی نسبی شما از جراحی بینی و روند انجام آن ، همچنین شناخت در رابطه با نوع بینی کمک می کند که در تصمیم گیری راحت تر عمل کنید، در صورتی که شما بدانید نتیجه ی انجام عمل بینی بر روی بینی های مختلف چگونه است انتظارات منطقی و واقع گرایانه از جراح خواهید داشت . بسیار دیده می شود که مراجعین با داشتن بینی های گوشتی انتظار انجام عمل بینی نیمه فانتزی را دارند که متاسفانه در بسیاری از موارد برآورده کردن این خواسته غیر ممکن است و توضیح این امر برای متقاضی نا آگاه بسیار دشوار .

از این رو اگر شناخت خوبی نسبت به بینی خود داشته باشید کمک بزرگی به خود و جراح بینی نموده اید .

برای انجام جراحی بینی همانند تمام جراحی های زیبایی نیاز است تا قبل از جراحی، پزشک جراح با بیمار صحبت کند و درباره هدف بیمار از جراحی به توافق نظر برسند. همچنین تکنیک های مناسب و موثر برای دست یابی به ظاهر مورد دلخواه بیمار انتخاب می گردند.

در ادامه نسبت به انواع جراحی زیبایی بینی صحبت نموده ایم و اطلاعات کوتاهی در این زمینه در اختیارتان قرار داده ایم .


جراحی زیبایی بینی و انواع آن


جراحی بینی یک تصمیم بزرگ است و نتیجه ای دائم العمر دارد. بنابراین انتخاب یک جراح با تجربه مهم ترین اقدام قبل از عمل بینی است.
جراحی بینی به اصلاح ظاهر بینی ( موارد نقص مادرزادی و یا نقص در اثر آسیب ) می پردازد. البته جراحی بینی به دو منظور انجام می گیرد:
جراحی بینی عملکردی که در این جراحی تیغه بینی اصلاح می گردد و عملکرد تنفسی فرد بهبود می یابد.
جراحی زیبایی بینی که در این نوع جراحی بینی به تغییر شکل بینی و تغییر سایز، کاهش سایز و برطرف کردن قوز بینی، کوچک کردن پره های بینی و … می پردازد. همچنین غضروف بینی تغییر شکل داده می شود.

عکس وکتور شده بینی

رینوپلاستی یک عمل جراحی بینی است که برای اهداف زیبایی و درمانی انجام می گیرد. دلایل اصلی برای انجام این جراحی مختلف اند؛ از اصلاح نقایص بینی که در تنفس فرد اختلال ایجاد می کند گرفته تا اهداف زیبایی بینی. این جراحی متقاضیان فراوانی در سراسر دنیا دارد.

اکثر بیماران به دنبال انجام رینوپلاستی با هدف زیبایی هستند. با رینوپلاستی می توان تغییرات زیر را اعمال کرد:

  • کاهش طول، عرض و سایز کلی بینی
  • صاف کردن قوز بینی و شکستگی بینی
  • بهبود تقارن بینی
  • کاهش سایز و بازسازی نوک بینی
  • کاهش اندازه سوراخ های بینی
  • جراحی بینی ترمیمی

در چارچوب جراحی بینی عملکردی می توان به بهبود تنفس بیمار هم کمک کرد. جراح باید درباره تغییر مزمن مخاط بینی بیمار را آگاه کند. البته این مورد همیشگی نیست. کیفیت پوست در نتیجه نهایی جراحی بینی تاثیر می گذارد. پوست بینی ضخیم و چرب اجازه دست یابی به شکل بینی دلخواه را نمی دهد. محدودیت دیگر جراحی بینی وجود سوراخ های بینی بسیار بزرگ است.

جراحی زیبایی یکی از تصمیمات جدی در زندگی فرد است و نباید با عجله و بدون فکر این تصمیم گرفته شود. فرد باید از انجام این جراحی اطمینان کامل داشته باشد و راجع به تغییرات بعد از جراحی و نتیجه نهایی واقع بین باشد. زیرا نتیجه ای که فرد بعد از جراحی در آینه می بیند دائمی است و فرد باید از دیدن این نتیجه خوشنود باشد. این عمل بسته به انواع بینی شامل

خواهد بود که به اختصار نسبت به آن ها توضیحاتی ارائه شده است .


جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی ساختاری مشخص دارند ، تقریبا با نگاه مختصری به این دسته از بینی ها می توان تشخیص داد که غضروف بسیار محکم و پوست نازکی به همراه دارند . معمولا بینی های استخوانی به قوز روی بینی معروف هستند ، قوز های بزرگ و خمیده ای که فرم کلی چهره را تحت تاثیر قرار داده اند .

البته تشخیص نوع بینی با توجه به ساختار آن باید توسط جراح بینی انجام شود، اما با دقت به نشانه ها و علائم بینی استخوانی و مشاهده تعدادی از نمونه ها می توانید این نوع بینی را به خوبی شناسایی نمایید .

این نوع بینی گزینه های مناسبی برای بینی های فانتزی و نیمه فانتزی هستند ، البته در برخی از موارد که فرد علاقمند به جراحی بینی عروسکی باشد نیز با بررسی میزان ضخامت پوست و وضعیت غضروف ها می توان این اطمینان را به وی داد که جراحی بینی عروسکی انجام دهد .

بیهوشی در جراحی بینی استخوانی تفاوتی با سایر جراحی های بینی ندارد ، و این عمل زیبایی نیاز به بیهوشی عمومی توسط متخصص بیهوشی دارد . جای نگرانی نیست چرا که این اقدام در مراکز جراحی بسیار مجهز و توسط تیم بیهوشی متبحر و با تجربه انجام خواهد شد .

دوره ی نقاهت برای جراحی بینی حداکثر یک هفته می باشد و فرد باید در این دوره از مصرف غذاهای شور و جویدنی خودداری نماید . باید مراقبت های لازم در این خصوص را به خوبی رعایت نمایید تا بتوانید بهترین نتیجه را از جراحی بینی استخوانی دریافت نمایید .

به یاد داشته باشید که برای برداشتن گچ روی بینی و یا بیرون کشیدن تامپون ها حتما به جراح بینی تان مراجعه نمایید . طی همین جلسه است که آموزش های لازم در خصوص نحوه ی چسب زدن روی بینی بعد از عمل به شما ارائه خواهد شد . که باید با دقت و ملاحظه یاد بگیرید که چگونه خودتان بینی تان را چسب بزنید .

چهره بعد از عمل بینی
نمونه بینی استخوانی

معمولا درد و تورم و کبودی در بینی های استخوانی کمتر دیده می شود ، اما به صورت کلی در صورت بروز حدودا یک هفته زمان لازم است تا فرد به صورت کامل بتواند کلیه فعالیت های خود را آغاز نماید . اما به طور جزئی از فردای روز عمل بینی می توان فعالیت های ساده تر را انجام داد . بسیاری از بیماران به راحتی بعد از بیرون کشیدن تامپون ها امور روزمره خود را آغاز می نمایند .

عکس قبل و بعد عمل بینی

در رابطه با ورم بینی بعد از جراحی در افرادی که بینی استخوانی دارند باید بدانید که متقاضیانی که دارای نوک بینی افتاده ای هستند، بعد از جراحی بینی تورم و کبودی در آنان بیشتر ایجاد می شود. اگر فردی دارای بینی غضروفی باشد جراح از تکنیک و اسلوب های نوین به روز برای جراحی استفاده خواهد نمود. اما افرادی که بینی استخوانی دارند و مقداری در روی بینی قوز به صورت انحراف بینی و یا صاف قرار گرفته باشد، نتیجه در این نوع جراحی بسیار مطلوب و رضایت بخش بیمارخواهد بود.

البته در این موارد کاهش سایز بینی قطعاً شدنی است. در حقیقت در همه موارد جدا از یک تغییر شکل بزرگ در بینی ( مخصوصاً در نوک بینی) که تغییر بزرگی محسوب می شود، تمامی بخیه ها در زیر چین های بینی و داخل بینی مخفی می شوند. دقت داشته باشید که هزینه جراحی بینی را از قبل تعیین نمایید .


جراحی بینی گوشتی

بینی های گوشتی در اولین نگاه تشخیص داده می شوند چون ظاهر پهنی دارند در اکثر موارد پره های بزرگ و نوک بینی گوشتی و بزرگ است که باعث کاهش زیبایی چهره می شود . غضروف های ضعیفی دارند که باید در حین جراحی تقویت شوند ، پوست کلفتی دارند که در جراحی به هیچ عنوان نباید دستکاری شوند .

بینی های گوشتی با پوست ضخیم و غضروف های ضعیفی که دارند معمولا بعد از عمل جراحی به یک بینی طبیعی تبدیل می شوند ، البته با استفاده از تکنیک های جراحی بینی جهت تقویت غضروف ، تا حد بسیاری می توان تیغه ی بینی را اصلاح و مقاوم تر نمود در نتیجه ظاهر بینی کوچک تر و باریک تر به نظر می آید .

همچنین بهترین جراح بینی گوشتی تهران با ایجاد برش های دقیق در پره های بینی نسبت به کوچک کردن آن و البته کاهش سایز سوراخ های بینی اقدام می نماید .

بینی های گوشتی گزینه های مناسبی برای عمل بینی فانتزی یا عروسکی نیستند ، چرا که یکی از تعیین کننده ترین مسائل در نتیجه ی عمل جراحی بینی ، پوست می باشد . هرچه پوست نازک تر و بدون عارضه باشد تغییرات ایجاد شده در زمان جراحی را بهتر نشان می دهد . از این رو بینی که دارای پوست ضخیمی است فرم عروسکی را در چهره فرد ایجاد نمی کند .

برخی از افراد می خواهند که هر چه سریعتر بعد از جراحی بینی تورمات بینی از بین برود تا بتوانند نتایج بینی را مشاهده نمایند به همین علت از جراح بینی خود می خواهند که با تزریق کورتون تورمات بینی را از بین ببرند ، در صورتی که این تزریق باید در زمان مشخصی صورت گیرد و تزریق زود به هنگام آن شاید موثر نباشد و کمکی در کاهش تورمات بعد از بینی نکند بنابرین برای تزریق آن بیمار نباید عجله داشته باشد .

عکس نمونه جراحی
قبل از عمل بینی

نکته ی مهم دیگر در رابطه با نتیجه عمل بینی گوشتی ، میزان تورم بعد از عمل می باشد که معمولا در این افراد بیشتر از بینی های استخوانی دیده می شود . تورماتی که ایجاد می شود و ممکن است باعث شود که شما از نتیجه جراحی راضی نباشید کاملا طبیعی می باشد زیرا در حین جراحی بافت های بینی تغییراتی پیدا کرده است و تورماتی که در داخل و خارج بینی ایجاد می شود به علت همین تغییرات می باشد . استفاده مرتب از کمپرس یخ و قرار دادن سر به سمت بالا در زمان استراحت از نکاتی می باشد که دکتر زرگری جراح بینی بعد از جراحی توصیه می کنند رعایت تمامی این موارد کمک بسیاری در کاهش تورم می کند .

بینی من استخوانی است یا گوشتی ؟

با پاسخ به سوالات از نوع بینی خود مطلع شوید !

1 / 3

آیا بعد از زایمان و شیردهی سینه تان آویزان شده است ؟

2 / 3

آیا دارای سینه های تخت و صاف هستید؟

3 / 3

آیا از سایز سینه های خود راضی نیستید؟

Your score is

0%


کاهش ورم بینی گوشتی

برای کاهش تورم بینی حتما بعد از جراحی بینی از آب کرفس استفاده کنید ، مصرف قرص آناهیل نیز توصیه می شود چرا که کبودی و تورم را به طور چشمگیری کاهش می دهد ، اما در نظر سنجی از مراجعین عزیز افرادی که به طور مداوم از آب کرفس استفاده کرده اند نتیجه ای بهتر دریافت نموده اند . مصرف آناناس نیز صرفا جهت بهبودی جای زخم و بخیه های جراحی توصیه می شود و نقش کم رنگ تری نسبت به آب کرفس دارد .

در نظر داشته باشید که برای از بین بردن ورم و کبودی باید مقداری تامل داشته باشید و این نکته را به ذهن بسپارید که میزان کبودی و تورم در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است برخی دچار میزان شدیدی از این عارضه بعد از جراحی بشوند . مراقبت های بعد از جراحی بینی را با دقت و ملاحظه انجام دهید . که مصرف مایعات فراوان ، استفاده صحیح از کمپرس های سرد و گرم و البته مصرف آب میوه و به خصوص آب کرفس نقش مهمی در کاهش آن دارد .

بینی ورم کرده

سایر توصیه های مفید :

  • نمک و غذاهای شور باعث افزایش ورم بینی می شود از این رو مصرف سدیم را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.
  • همانطور که بیان شد حتما مایعات و آبمیوه‌های طبیعی از قبیل آناناس و کرفس بنوشید.
  • سعی کنید غذاهای سفت و ساندویچی مصرف نکنید .،از خوردن غذاهایی که احتیاج به جویدن طولانی‌مدت دارند و سفت هستند، خودداری کنید.
  • از بالشت بلند و نرم استفاده نمایید و سر خود را بالا بگیرد . از خم کردن سر و وارد کردن فشار به آن بپرهیزید.
  • پرهیز از مصرف الکل و تنباکو حداقل چهار هفته قبل و بعد از عمل


بهترین زمان برای جراحی بینی

برای رسیدن به بینی زیبا با چهره متقاضی بهتر است که به تمام نکات و مراقبت های بعد از عمل بینی توجه شود، تا علاوه بر خوش فرمی از دوران نقاهت کوتاه مدتی نیز برخوردار باشید. رعایت دستورالعمل های جراح باعث می شود که به جراحی بینی ثانویه نیز احتیاج پیدا ننماید.

تحقیقات نشان داده است افرادی که متقاضی انجام عمل جراحی بینی میباشند ، انجام این عمل را به فواصل گرم سال و اکثرا در ماه شهریور موکول خواهند کرد اما در این میان افرادی هم وجود دارند که عمل جراحی بینی را در ماه اسفند و فصل سرما انجام می دهند. حال برای اکثر افراد این سوال پیش خواهد آمد که بهترین فصل جهت انجام جراحی زیبایی بینی کدام فصل و یا ماه میباشد؟

بدیهی است جراحی بینی در هر فصل و ماهی دارای مزایا و ضررهایی خواهد بود. نکته مهم مراقبت های بعد از جراحی میباشد که فرد پیرو توصیه های پزشک خود میتواند به روند بهبود و نتیجه مطلوب عمل کمک کند. به طور مثال اشخاص و خانواده هایی هستند که مخالف انجام عمل جراحی زیبایی بینی در فصل زمستان میباشند. به این دلیل که گمان میکنند احتمال سرما خوردگی بعد از عمل جراحی زیبای بینی در فرد افزایش می یابد . اما لازم به ذکر است انجام این عمل احتمال سرماخوردگی و حساس شدن بینی به سرما را افزایش نخواهد داد. نکته قابل توجهی که وجود دارد این است که در فصل زمستان میتوان به دلیل اینکه میزان تعریق کاهش می یابد نیاز به استحمام کمترخواهد شد. هنگامی که میزان تعریق کمتر شود تحمل گچ بینی در هفته اول  نیز راحت تر خواهد شد.

از سوی دیگر  در فصل تابستان میتواند به دلیل مناسب بودن آب و هوا و عدم مشکلاتی از جمله: بارندگی ، سرما و راحتی در رفت و آمد جهت مراجعه به مطب جراح برای فرد راحت تر و مناسب تر میباشد.ولی افرادی نیز هستند که فصل تابستان را به دلیل اینکه گمان دارند که گرمای تابستان باعث تورم بینی آنها خواهد شد ، مناسب نمی دانند . این نکته را باید در نظر گرفت که گرمای هوا باعث تشدید تورم بینی نخواهد شد و مشکلی را برای شخص ایجاد نخواهد کرد. موارد دیگری برای فصل تابستان مطرح میشود که میزان تعریق بدن بیشتر میباشد و نیاز به حمام کردن در شخص زیاد خواهد شد که برای بعد از جراحی زیبایی بینی مناسب نخواهد بود.

مسائلی که برای فصل بهار نیز مطرح میشود این است که احتمال دارد فرد دچار آلرژی در این فصل شده و دچار مشکلات فراوان شود. در حالیکه جراحی بینی باعث شروع و تشدید آلرژی نخواهد شد.

به طور خلاصه میتوان گفت انجام این عمل در تمامی فصول و ماه های سال مشکلات خاصی را برای فرد ایجاد نخواهد کرد. فقط و فقط میتوان استراحت کردن بعد از عمل و رعایت نکات توصیه شده را فاکتورهای مهم در زمینه بهبود روند درمان و بدست آمدن نتیجه مطلوب دانست.



نکات مهم جراحی بینی در روز عمل

صبح روز عمل بینی یا رینوپلاستی بیمار باید در مرکز یا بیمارستان مربوطه بستری شود و پرستار بخش اقدام به رگ گیری یا آنژیوکت نماید.

تا زمان رفتن به اتاق عمل، لباس های بخش را به تن کرده و پس از آن لباس های مخصوص اتاق عمل را به بیمار می دهند تا به تن نماید.

پس از ورود به اتاق عمل و قرار گرفتن روی تخت جراحی، متخصص بی هوشی برای آشنایی با بیمار سوالاتی را خواهد پرسید از جمله این که: بیماری خاصی ندارید، چیزی میل کرده اید یا نه؟ سابقه جراحی هایی را که دارید؟ و درصورت این که همه شرایط مهیا باشد، از طریق داروهایی که به درون رگ بیمار وارد می کند، بیهوش خواهد شد.

باید اضافه کنیم که جراح بینی حاذق از بهترین و مجهزترین تجهیزات جهت عمل بینی استفاده خواهد نمود که مدت زمان جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی هیچ گونه تفاوتی ندارد و برای این که بینی گوشتی بعد از جراحی به حالت اولیه بازنگردد بهتر است به بهترین جراح بینی گوشتی مراجعه شود.

بنر متحرک آپارات

پس از انجام عمل رینوپلاستی و زمانی که مختصری به هوش آمد به اتاق ریکاوری منتقل می شود و پس از به هوش آمدن کامل به بخش جراحی منتقل خواهد شد.

به خاطر داشته باشید که در بخش حتما سرتان بالاتر از بدنتان باشد ( بین 30 تا 45 درجه) و همچنین از نقاب ژلاتینی یخ زده برای اطراف بینی، چشم ها و وسط پیشانی استفاده کنید، زیرا این اقدامات در کاهش تورم و کبودی شما بسیار موثرند.

شما حداقل به مدت 5 تا 6 ساعت بعد از عمل نمی توانید چیزی بخورید یا بیاشامید. ممکن است کمی سوزش گلو نیز داشته باشید که البته جای نگرانی نیست زیرا این مسئله گاهی به علت لوله گذاری بی هوشی به وجود می آید و معمولا طی چند ساعت آینده بهبود می یابد.

بعد از عمل ممکن است که متقاضی مختصر خونابه ای از بینی داشته باشد که باید بدون هیچ گونه ترس و نگرانی با پنبه یا دستمال کاغذی پاک شود.

 


سوالات متداول

در این بخش سوالات متداول جراحی بینی ارائه شده است .

دکتر کاظم زرگری

دکتر کاظم زرگری

فوق تخصص جراحی زیبایی
با انجام اعمال زیبایی جراحی بینی تهران یا رینوپلاستی هستند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه

ورم بعد از پروتز سینه ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود و این مسأله می‌تواند برای زنانی که این عمل جراحی را انجام داده‌اند، موضوعی نگران‌کننده باشد. در زیر به مقدمه‌ای متفاوت در...

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

بهترین دکتر جراح پروتز سینه در تهران و کرج

دکتر پروتز سینه نقش بسیار حیاتی در مراقبت و درمان بیماران با مشکلات پروتز سینه دارد. این تخصصی که از جراحان پلاستیک و ارتوپدی می‌آید، به دلیل اهمیت روانی و جسمی مسائل مرتبط با...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

10 دیدگاه ها
  1. زهرا

    گچ بینی باید تا چند روز روی صورت بماند؟

    پاسخ
    • drzargari

      سلام حدود 5 تا 7 روز

      پاسخ
  2. زهرا

    بینی های غضروفی هم گوشتی محسوب میشه؟ بعد اینکه ورم بینی های گوشتی معمولا چند وقت بعد از عمل میخوابه؟

    پاسخ
    • drzargari

      برخی از بینی ها هم حالت گوشتی دارند هم استخوانی باید معاینه بشن . بینی های گوشتی حدود 3 ماه زمان میبره برای از بین رفتن ورم اما به طور کلی تا یک سال هم ممکنه که ورم داشته باشن

      پاسخ
  3. محدثه

    عالی بود ممنون

    پاسخ
  4. ستاره

    سلام شما جراحی ترمیم بینی هم انجام میدید؟

    پاسخ
  5. زهرا

    سلام روز بخیر عذر میخوام اقای دکتر یک ماهه جراحی کردم و از همون روز بعد از جراحی متوجه کج بودن نوک بینیم شدم و از همون روز اول تنفسم از سمت راست بینیم نمیشد و الان بعد از یک ماه موقع دراز کشیدن ب صورت تاق باز کامل کیپه سمت راست بینیم ولی دکتر گفتن بخاطر گچ گچو برداشتن الان ی ماهه همچنان نوک بینیم کجه غضروف نوکش کجه و مجدد گفتن ورم اقای دکتر چطوری میتونم براتون عکس بفرسم شما راهنماییم کنید اگه کج بمونه خود دکتر درست میکنن و اینکه واسه غضروف باید جن وقت صبر کرد ک بشه ترمیم کرد

    پاسخ
    • drzargari

      سلام دایرکت اینستاگرام عکس هاتون رو بفرستید . لینک اینستا در سایت هست

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *