مزایا و معایب جراحی بینی

رینوپلاستی یک عمل جراحی بینی است که برای اهداف زیبایی و درمانی انجام می گیرد. دلایل اصلی برای انجام این جراحی مختلف اند؛ از اصلاح نقایص بینی که در تنفس فرد اختلال ایجاد می کند گرفته تا اهداف زیبایی بینی. این جراحی متقاضیان فراوانی در سراسر دنیا دارد. ولی آیا شما از مزایا و معایب این جراحی آگاهی دارید؟ در ادامه مطلب با ما باشید.

مزایای جراحی بینی

گاهی اوقات انجام این جراحی ضرورت بالایی دارد. بعد از اینکه مشکلات ساختاری بینی برطرف شدند دیگر خطری برای سلامتی فرد وجود نخواهد داشت. این مورد یکی از مهم ترین مزایای جراحی بینی است. دلیل دوم برای رینوپلاستی اصلاح بینی و بهبود ظاهر آن است تا بینی به صورت بیشتر بیاید. در حقیقت هدف از جراحی برخورداری از یک بینی در ایده آل ترین حالت ممکن است.

پس از اتمام دوره نقاهت ظاهر بینی به شکل دلخواه بیمار در می آید. رضایت بیمار بعد از جراحی بینی به دلیل بهبود ظاهر کلی صورت معمولاً بالا است. در اغلب موارد جراحی بینی مزایای بسیاری دارد که با توجه به تغییر و بهبود ظاهری بینی می توان گفت که مزایای آن نسبت به معایب و مشکلاتی که به وجود می آورد بسیار بیشتر است.

مزایا و معایب جراحی بینی

معایب و پیچیدگی های جراحی بینی چیست؟

معمولاً دردسر های جراحی بینی بعد از عمل ظاهر می شوند. وجود بانداژ بر روی بینی کمی ظاهر نازیبا ایجاد می کند که شاید برای فرد ناخوشایند باشد. احساس ناراحتی بعد از عمل را تا حد زیادی می توان با دارو و مسکن های مناسب کنترل کرد. ولی باید بدانید که درد و ناراحتی به مرور بهبود می یابد. کبودی و تورم در نواحی اطراف بینی هم می تواند باعث ناخوشایندی شود.

ناراحتی و درد شدید بعد از عمل بینی معمولاً شایع نیست و باید به پزشک مراجعه شود. در صورتی که پزشک تجربه و تبحر کافی نداشته باشد احتمال دارد که بینی بعد از عمل حجم بیش از حدی داشته باشد و یا بیش از اندازه کوچک شود. معمولاً در جلسات مشاوره قبل از جراحی بینی باید تمامی توقعات بیمار به پزشک گفته شود تا ابهام خاصی وجود نداشته باشد.

همچنین جراحی بینی می تواند تحت بیهوشی کلی و یا بی حسی موضعی انجام گیرد. ریسک ناشی از بیهوشی عمومی در برخی افراد وجود دارد که معمولاً متخصص بیهوشی این موارد را بررسی می کند.

در برخی موارد فرد به عفونت سینوس و یا آلرژی مبتلا است که در این شرایط پزشک می بایست اقدامات لازم را انجام دهد تا عوارض خاصی بیمار را تهدید نکند.

به منظور دستیابی به دیگر خدمات دکتر کاظم زرگری جراح بینی در کرج با مطب ایشان تماس حاصل فرمائید. شماره تماس مطب ۰۲۶۳۲۲۱۶۳۹۸ می باشد. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام ایشان مراجعه نمائید.

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی بینی می تواند همانند دیگر جراحی ها باشد و عفونت ناحیه جراحی یکی از موارد شایع است. فرد بعد از جراحی و در دوران نقاهت باید تمامی مراقت های لازم را انجام دهد و پانسمان را در فواصل زمانی مشخص تعویض کند. رعایت بهداشت از به وجود آمدن عفونت پیشگیری می کند.

نتیجه گیری

جراحی بینی هم مانند هر جراحی دیگری مزایا و معایبی دارد که پزشک با تدبیر و تجربه بالای خود می تواند بهترین نتیجه را برای بیمار به دست آورد.

منبع: http://www.vie-pratique.info/avantages-inconvenients-de-rhinoplastie/